شهدا با رها کردن سکو و مدال نشان دادند که ارزش های مکتبی اولویت دارند

مسئول بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به اینکه شهدا با رها کردن سکو و مدال نشان دادند که ارزش های مکتبی اولویت دارند، گفت: مربیان اخلاق مدار این رسالت مهم را بر دوش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، میرجلیلی شامگاه دیروز در یادواره 14 شهید ورزشکار شهرستان خدابنده که در بیت العباس این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه والا و معجزه گر بودن شهید اظهار داشت: 5100 شهید ورزشکار در کشور افتخار بزرگی است که نشان از روحیه جوانمردی و منش پهلوانی ورزشکاران این مرز و بوم دارد.

 

مسئول بسیج ورزشکاران کشور با بیان اینکه شهدا و سیره آن ها نقش تربیتی بسزایی در جامعه داشته و دارند تصریح کرد: شهدای ورزشکار نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. آن ها با رها کردن سکو و مدال و رفتن به جبهه بر حسب احساس وظیفه نشان دادند که برچه ایدئولوژی و مکتبی پایبندند و پایدار در ارزش هایشان بودند.

 

میر جلیلی با تاکید بر حساس و الگو بودن قشر ورزشکار برای جامعه اظهار داشت: مربیان باید اهداف و ارزش های دفاع مقدس وانقلاب اسلامی را برای ورزشکاران ترسیم کرده و تربیت اخلاقی ورزشکاران و داشتن روحیه و منش پهلوانی را در اولویت آموزش ها و رفتارهای خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف از حمله نظامی عراق بازگشت منافع آمریکا در ایران بود اظهار داشت: پیام شهدا هیهات من الذله است و با دوری از غرور، داشتن اخلاص،ایمان و مردم داری مانع تحقق این هدف شدند.

 

مسئول بسیج ورزشکاران کشور گفت: کسب موفقیت توسط ورزشکاران ایرانی موجب خرسندی و شادی جامعه و حتی کشورهای علاقه مند ایران میشود و باید برای رسیدن به تعالی شهدا را الگو قرار داده مثل فهمیده و مرحمت بالازاده با بصیرت در این مسیر گام برداریم و مکتب شهید سلیمانی که همان مکتب عاشوراست را در ورزش فراگیر کنیم.

نرگس سعادتی- - زنجان

کد خبر 1217971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha