روشنگری و جهاد تبیین بزرگترین سلاح برای مقابله دشمن است

حجت‌الاسلام موسوی بی‌بصیرتی مردم را سلاحی بُرَنده برای دشمنان دانست و گفت: ما وظیفه داریم در جنگ فرهنگی، به روشنگری، آگاهی‌بخشی و جهاد تبیین بپردازیم چرا که به عنوان بزرگترین سلاح برای مقابله دشمن محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز جمعه (۱ مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور خلق حماسه‌های بی‌نظیر و شگفت‌آور است که ایثار، ازخودگذشتگی، اتحاد و انسجام ملت برومند کشورمان در مقابل حملات دشمنان، از جمله خاطرات این دوران به شمار می‌روند.

 

امام جمعه اندیمشک با بیان اينکه تا سال ۱۳۵۷ و حکومت نظام استبدادی پهلوی بر کشورمان، کسی جرأت نفس کشیدن و قدرت مردمی وجود نداشت و حکومت به استکبار تکیه کرده بود افزود: امام خمینی (ره) با آموختن درس عزتمندی از امام حسین (ع) قیام کرد و ملت بصیر و بزرگ ایران پای کار امام راحل آمدند و هیمنه استبداد داخلی درهم فروریخت.

 

وی اذعان کرد: استکبار و دشمنان در سال ۱۳۵۹ صدام را مسلح و به سمت ایران روانه کردند که این جنگ به مدت هشت سال ادامه داشت و پرچم اسلام و انقلاب بالا رفت و در سال ۱۳۶۷ ما پیروز شدیم و استکبار را شکست دادیم.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: پس از پايان جنگ تحمیلی دشمنان بیکار نمانده‌اند و دنبال این هستند که هر از چند گاهی ضربات محکم خود را بزنند و تقاص و تلافی کنند و تاریخ نشان داده که هر گاه از لحاظ نظامی کم می‌آورند، در زمینه‌های دیگر به فتنه‌افکنی می‌پردازند.

 

وی بی‌بصیرتی مردم را سلاحی بُرَنده برای دشمنان دانست و عنوان کرد: ما وظیفه داریم در جنگ فرهنگی، آشوب‌ها و اغتشاشات، به روشنگری، آگاهی‌بخشی و جهاد تبیین بپردازیم چرا که به عنوان بزرگترین سلاح برای مقابله دشمن محسوب می‌شوند.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه برخی در حال خدمت به دشمن و خیانت به شهدا و کشور هستند که حقیقت آنها روشن شده است بیان کرد: امنیت به عنوان یکی از مهمترین نیازهای بشر جهت حیات به حساب می‌آید و توهین به پلیس، به معنای اعتراض به امنیت است و همه ما نیازمند امنیت هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی تحفه الهی است و با هزاران رمز و شعار «یا حسین (ع)»، «یا علی (ع)» و «یا زهرا (س)» به دست آمده و با پشتوانه مردم بقا دارد و با چند صحنه ترقه‌بازی و اغتشاش از بین نخواهد رفت.

 

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه به بیان مطالب و روایاتی به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) پرداخت.

 

پس از برگزاری آئین عبادی سیاسی نماز جمعه، راهپیمایی محکومیت اغتشاشات و هتک حرمت به ساحت قرآن و مقدسات از مصلای جمعه تا میدان شهدای راه‌آهن اندیمشک برگزار شد.

 

کد خبر 1218193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha