پیاده سازی منویات رهبری در حوزه وقف مورد توجه مدیران اوقاف باشد

آیت الله معلمی با تاکید براینکه پیاده سازی منویات رهبری در حوزه وقف مورد توجه مدیران اوقاف باشد، گفت: رعایت احکام شرعی حوزه وقف، امانت داری، هوشیاری نسبت به موقوفه خواری وفراهم کردن محیط مناسب فرهنگی برای زائران بقاع متبرکه نیز در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ آیت الله علی معلمی، امروز(۴مهر) در نشست با حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به مناسبت هفته وقف با بیان اینکه از گذشته تا به امروز با تفاوت دیدگاه درحوزه وقف شاهدیم، اظهار کرد: با وجود برخورداری از نعمت ولایت فقیه هر فقیه ای اجازه ورود به حوزه وقف ندارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارائه نظر از سوی فقها در حوزه وقف نباید موجب مشوش شدن جامعه شود، افزود: نظر رهبری (ولایت فقیه) در حوزه وقف باید فصل الخطاب باشد.

 

وی با بیان اینکه اوقاف نیازمند وحدت رویه است تا تکلیف مدیران و دستگاه قضا مشخص شود، گفت: مقررات حوزه وقف باید با مشورت گرفتن از فقهای شورای نگهبان ابلاغ شود تا محاکم اجرایی این مقررات را اجرا نمایند.

آیت الله معلمی با بیان اینکه وقف مسلم محرز یک امانت در دست واقف و اوقاف می باشد و باید نیت امینانه موقوفات مورد توجه باشد، ادامه داد: عمل به موازین وقف نامه باید به درستی رعایت شود.

 

وی اضافه کرد: رعایت احکام شرعی حوزه وقف، امانت داری، هوشیاری نسبت به موقوفه خواری و همکاری با سازمان های ذی ربط، تبلیغ و پیگیری توسعه عرصه های وقف، برنامه ریزی و تلاش برای آبادانی موقوفات و فراهم کردن محیط مناسب فرهنگی برای زائران بقاع متبرکه از دیگر مواردی است که باید از سوی مسئولان اوقاف مورد توجه قرار گیرد.

 

 امام جمعه قائم شهر به توطئه های استکبار برای ایستادگی در برابر صدای اسلام و مسلمین اشاره و بیان کرد: دیپلماسی عزتمندانه دولت سیزدهم در مسئله شانگهای می تواند راه برون رفت از تحریم های ناجوانمردانه استکبار باشد.

 

وی با اشاره به هراس استکبار از قدرت نظامی ایران اسلامی، گفت: پیاده سازی آشوب و اغتشاش در ایران به جهت ایجاد جنگ روانی در بین ملت ایران است تا اصل نظام را بزنند باید روشنگری شود تا توطئه های استکبار خنثی شود.

 

آیت الله معلمی با بیان اینکه اغتشاش و تخریب اموال عمومی و به شهادت رساندند نیروهای بسیجی و انتظامی نتیجه غضب دشمنان اسلام از حماسه ها و پیشرفت های ملت ایران عزیز است، خاطرنشان شد:خدمات نیروی انتظامی به‌خاطر مدیریت اغتششات اخیر با صبر و حوصله درخور تحسین است.

کد خبر 1218814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha