آمادگی کامل درمیان برای برگزاری جشنواره ملی زرشک

فرجامی فرد گفت: شهرستان درمیان آمادگی کامل برگزاری جشنواره زرشک در ۲۶ مهرماه را دارد.

مهدی فرجامی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به آماده بودن شهرستان درمیان برای برگزاری جشنواره ملی زرشک در 26 مهرماه امسال، گفت: با توجه به مصوبه کمیته استانی جشنواره ملی زرشک در 5 شهرستان استان در حوزه های مختلف برگزار می شود.

 

فرماندار شهرستان درمیان با بیان اینکه شهرستان درمیان سومین تولید کننده زرشک بعد از زیرکوه و قاین است، سطح زیر کشت زرشک در این شهرستان را ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح زیر کشت سالانه سه هزار و 300 تن زرشک خشک برداشت می شود.  

 

وی با اشاره به داشتن تجربه برگزاری جشنواره ملی زرشک در سال گذشته گفت: جشنواره بهانه ای برای شناساندن قابلیت ها و ظرفیت ها و بیان مشکلات و رفع آن در شهرستان است و امید است با حضور مهمانان کشوری، گردشگران داخلی و خارجی این مهم محقق شود.

 

وی با اشاره به قلعه تاریخی فورگ و چشم انداز زیبای این مکان و وجود مزارع زرشک در پایین قلعه ابراز امیدواری کرد بتوان در دو نقطه قلعه فورگ و قهستان جشنواره ملی زرشک را برگزار کرد.

 

به گفته فرماندار درمیان در کنار جشنواره ملی زرشک عرضه صنایع دستی، برپایی نمایشگاه و.. در دستور کار قرار دارد.

 

فرجامی فرد یادآور شد: همه ادارات، بخشداری ها، شهرداری ها و... برای بهتر برگزار شدن جشنواره آماده هستند.

 

وی با بیان اینکه عواید و خروجی جشنواره باید برای حل مشکل زرشک کاران شهرستان و استان باشد؛ ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از حضور مهمانان کشوری؛ ابتدا نقاط قوت و پتانسیل مطرح شده و در کنار آن نیز مشکلاتی مانند بیماری زنگ زرشک، بیمه، سم، دامپروری و... بیان خواهد شد.

 

به گفته فرماندار درمیان، برای رفع دغدغه زرشک کاران، بحث خرید توافقی زرشک در این جشنواره مطرح خواهد شد تا زرشک در دست کشاورز نماند.

 

وی از آماده بودن خانه های بوم گردی در روستاهای خوان، مسک، گسک و... خبر داد و افزود: برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران علاوه بر آماده بودن این خانه های بوم گردی، مقداری از مزارع نیز فریز شده تا در روز جشنواره با کمک کشاورز و ... برداشت زرشک انجام شود.

 

 

 

 

کد خبر 1219312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha