تشکیل هیئت شهدای گمنام ویژه  اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایلام

همایش هیئت شهدای گمنام با حضور اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در مزار شهدای گمنام بهشت رضا(ع) شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۷ مهر) در این آیین، اظهار کرد: همایس هیئت شهدای گمنام ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شده است.

 

حجت الاسلام « علی چراغی پور»  اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هیئت شهدای گمنام دو استان کشور از جمله استان ایلام و استان بوشهر راه اندازی می شود که امروز این افتخار نصیب مردم استان ایلام شده است که شاهد راه اندازی هیئت شهدای گمنام ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشیم.

 

وی با  بیان اینکه در راستای تکریم و ادای احترام به شهدا به ویژه شهدای گمنام برنامه ریزی های گسترده تری را در سال های آتی خواهیم داشت، بیان کرد: استان ایلام یکی از استان هایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس نقش ویژه ای در دفاع از کیان اسلامی داشته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام بیش از ۳ هزار شهید را تقدیم آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، گفت: افتخار مردم استان ایلام این است که امروز به برکت خون شهدا، پایتخت خادمین زوار اباعبدالله الحسین(ع) است و  مردم ولایتمدار استان ایلام در امر پذیرایی از زوار به بهترین نحو ممکن سنگ تمام گذاشتند.

 

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان از اهداف اجرای این برنامه است، تصریح کرد: معرفی شهدا به عنوان الگوهای در دسترس نسل جوان و آشنایی این نسل با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی همواره در کلیه برنامه های فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان مورد توجه است.

 

گفتنی است، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام بهشت رضا(ع) شهر ایلام، قرائت فاتحه و نثار گل به مزار مطهر شهدای گمنام، روایتگری دفاع مقدس توسط یکی از پیشکسوتان دوران ۸ سال دفاع مقدس،  اجرای سرود توسط با محوریت شهدای دفاع مقدس و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی توسط اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سخنرانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از جمله برنامه های همایش هیئت شهدای گمنام در ایلام بود.

کد خبر 1219554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha