ضرورت سیاست گذاری بهتر در راستای استفاده بهینه از گاز

قالیباف گفت: باید با چاره اندیشی بهتر و اتخاذ سیاست های مناسب از مصرف بی رویه گاز جلوگیری و از این سرمایه بزرگ ملی و انفال استفاده مناسب تری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدباقر قالیباف امروز پنج شنبه (۷ مهر) در جریان بازدید از مجموعه پالایشگاهی پارسیان سپهر و گاز پارسیان گفت: در سالی که گذشت با فعالیت کارکنان شرکت ملی گاز شاهد قطعی کمتری در حوزه برق بودیم زیرا رابطه ای بین برق و گاز وجود دارد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اتفاق با زحمت افراد در رده های میانی و پایینی رخ می دهد، افزود: در این راستا مدیران ارشد باید چاره اندیشی بهتر و سیاست های مناسب تری اتخاذ کنند تا از مصرف بی رویه گاز جلوگیری و از این سرمایه بزرگ ملی و انفال استفاده مناسب تری صورت گیرد.

 

به گزارش شبستان، پالایشگاه پارسیان سپهر در سال 1399 به همت متخصصان ایرانی راه اندازی شد و ظرفیت تولید سالانه آن سه و سه دهم میلیون تن اتان، پروپان، بوتان و میعانات گازی است و پیش بینی درآمدزایی یک میلیارد دلاری برای آن می شود.

 

همچنین پالایشگاه گاز پارسیان نیز سومین پالایشگاه گاز کشور محسوب می شود که با ظرفیت روزانه 21 میلیون متر مکعب گاز و 12 هزار بشکه میعانات گازی از سال 1382 آغاز به کار کرده و ظرفیت اسمی تولید روزانه آن 80.6 میلیون مترمکعب گاز طبیعی پیش بینی شده است.

 

کد خبر 1219644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha