اتفاقات اخیر باید آسیب‌شناسی و زوایای فتنه بررسی شود

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه دشمن تلاش کرد اعتراضات مردم را مدیریت و به آشوب بکشد تا به اهداف خود برسد، تاکید کرد: باید با بهره‌گیری از اساتید فن، اتفاقات اخیر آسیب‌شناسی و زوایای فتنه بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام "رضا براتی زاده" امام جمعه موقت بجنورد امروز هشتم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: فضای ۱۰ روز گذشته کشور نشان داد "مهسا امینی" رمز حمله دشمن به ارزش‌های دینی و انقلابی ما بود.

 

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: دشمن این رمز را برای فرمان شورش و آشوب و نفرت‌پراکنی قرار داده تا با مدیریت اعتراضات مردمی و تبدیل آن به اغتشاش به اهداف شوم خود برسد.

 

 

وی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر از احساسات نوجوانان و جوانان ما سوءاستفاده شد، اظهارکرد: این جریان اولین فتنه علیه ما نبوده و آخرین فتنه هم نیست لذا باید نظام نگاه کاملی به این اتفاق داشته باشد و آن را آسیب‌شناسی کند.

 

 

حجت‌الاسلام براتی زاده تاکید کرد: باید از همه اساتید در حوزه اقتصادی، روانشناسی، جامعه شناسی و ...بهره گرفت و ضمن بررسی زوایای این فتنه برای عدم تکرار آن برنامه ریزی کرد.

 

 

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه در جریانات شکل گرفته اخیر بسیاری از قشرهای نوجوان، جوان، دانش آموز و دانشجو حضور داشتند که فریب دشمنان را خورده بودند، افزود: نهادهای فرهنگی و مسئول باید این موضوع را آسیب شناسی کنند چرا که قطعا در این حوزه کوتاهی صورت گرفته که سرانجام کار به اینجا کشیده شده است.

 

 

وی بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی در این موضوع تاکید کرد و با بیان اینکه برخی از خواسته‌های آنان به‌حق است، به عدم تحقق برخی وعده‌های دولت در ادوار گذشته و نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: پیگیری وعده‌های به سرانجام نرسیده بخشی از مطالبات مردمی است که باید محقق شود و نباید کاری کرد قشر جوان ما ناامید و سرخورده شود.

 

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: الان جوان ما فکر می کند با این ارزش پول ملی چه شغل و آینده و ازدواجی می‌تواند برای خود داشته باشد و چه برنامه‌ریزی دارد!؟ اینها باید آگاهی بخشی شود.

 

 

وی با بیان اینکه همه ما باید پاسخگوی مطالبات به‌حق مردم باشیم، از مسئولان خواست ضمن آسیب شناسی و بررسی کامل اتفاقات اخیر، برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

 

امام جمعه موقت بجنورد همچنین روز آتش‌نشانی و نیروی انتظامی را گرامی داشت و سخنرانی رییس جمهوری در سازمان ملل را در طراز نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: رییس جمهور در سخنان تاریخی خود مطالبات ملت ایران را بیان و نشان داد ایران محور مقاومت است.

 

 

کد خبر 1219721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha