فقدان امنیت به اقتصاد و فرهنگ جامعه آسیب خواهد رساند

طاهری گفت: امنیت بجز با مشاركت اجتماعی رخ نخواهد داد و بدون وجود امنیت كه خط قرمز هر حاكمیتی است هیچ چیز بر قاعده و سنگ بنای خود نخواهد ماند و اقتصاد و فرهنگ آسیب خواهد دید و ساختارهای اجتماعی به سمت بزه و آسیب پیش خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مهدی طاهری، امروز یکشنبه (10 مهر) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حوادث اخیر گفت: حادثه ای که برای یكی از دختران عزیز ایران زمین رخ داد همه ما و آحاد جامعه ایران را متاثر کرد و منتظر مانده ایم تا نتیجه تحقیقات و رسیدگی دقیق قوه قضائیه حقیقت موضوع را روشن کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: كشور و مردم ما اکنون در آزمونی قرار گرفته اند تا حقیقتی بزرگتر به نام ملت ایران خود را نمایش دهند و باید بدانیم که هویت ها و ارزش های دینی، ملی و سنت های داخلی یک جامعه قدرت اجتماعی را می سازند.

وی اضافه کرد: ثبات اجتماعی موجب ایجاد قدرت اجتماعی و القای  احساس امنیت می شود و امید اجتماعی و ایمنی، اعتماد عمومی و امنیت نتایج ثبات اجتماعی هستند و امنیت، بنیادی ترین موضوع اجتماعی و مهمترین وظیفه دولت ها به شمار می رود.

طاهری تصریح کرد: همه به امنیت نیاز دارند و  جامعه ای كه بپذیرد بخشی از جغرافیا، اقتصاد و ارزش فاقد امنیت پایدار است و تهدید را پذیرفته است و غیبت امنیت موجب و بی اعتمادی خواهد شد.

وی ادامه داد: امنیت، اولین نیاز حقیقی و غیر قابل جایگزین جامعه است تا روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی درون یک جامعه تضمین شوند و موجب رشد جامعه خواهد شد.

طاهری تنوع افكار در جوامع در حال رشد را اجتناب ناپذیر دانست و بیان کرد: گفتگو و انتقادپذیری در جامعه و كرسی های آزاداندیشی از تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است چون موجب می شود تضارب افکار به تعارضات تبدیل نشوند.

وی افزود: نبود چنین كرسی های آزاد اندیشی سبب بروز ابهاماتی می شوند كه ناشی از عدم گفتگوست و همین عدم تبادل افكار در چنین میزهای تخصصی سبب بروز تعارضات خواهند شد.

طاهری اضافه کرد: هدف و منظور غایی دشمن امنیت یک جامعه است و گرگ هایی همیشه در کمین هستند تا از هر هوای غبار آلود طعمه های خود را هر چه هتاکانه تر و شقاوتمندانه تر شکار کنند.

وی گفت: اگر اعتراض مشروع را برابر نص صریح قانون اساسی، راهپیمایی مشروط به عدم رفتار خلاف مبانی اسلام و بدون سلاح بدانیم، در مقابل، اعتراض نامشروع شیوه ای است كه این شروط در آن رعایت نشده اند و تبدیل چنین اجتماعاتی به آشوب و اغتشاش زمانی است كه خطوط قرمز امنیت كشور شكسته می شوند و پر واضح است وظیفه دولت حفظ امنیت و اقتدار نظام است. 

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز معترض و اوباش را متفاوت دانست و عنوان کرد: اغتشاشگر و آشوبگر چیزی جز ضرر و آسیب اجتماعی را نمی طلبد و باید بدانیم که امنیت چقدر مهم است و امنیت كالای  وارداتی نیست بلکه میراثی بی نهایت پر بها و حاصل خون های پاک سربازان این مرز و بوم است و ما در برابر آن مسئولیم و  پاسدار همه ارزش هایی هستیم كه آنها برای آن فداكاری كرده اند.

وی تاکید کرد: برای حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی باید نخبگان جامعه تلاش کنند و در زمان فتنه صف خود را درست تشخیص دهند و اگر عقل حاكم نباشد، دیوارهای امنیت اجتماعی فرو می ریزند و چیزی جز خون و خونریزی و نابودی نمی ماند.

طاهری عنوان کرد: امنیت بجز با مشاركت اجتماعی رخ نخواهد داد و بدون وجود امنیت كه خط قرمز هر حاكمیتی است هیچ چیز بر قاعده و سنگ بنای خود نخواهد ماند و اقتصاد و فرهنگ آسیب خواهد دید و ساختارهای اجتماعی به سمت بزه و آسیب پیش خواهند رفت. 

کد خبر 1220261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha