ایجاد فرصت تعامل فرهنگی استان فارس با تاجیکستان در تالار «حافظ»

قانعی گفت: تالار «حافظ» شیراز در ساعت ۱۹ پنج شنبه چهاردهم و جمعه پانزدهم مهر، میزبان وزیر و اهالی فرهنگ، ادب و هنرمندان تاجیکستان خواهد بود و هنرمندان تاجیکی به اجرای هنرهای نمایشی و موسیقی می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمیدرضا قانعی، امروز سه شنبه (12 مهر) با تاکید بر نقش هفته های فرهنگی در معرفی ظرفیت های فرهنگی ایران با سایر کشورها در جمع خبرنگاران گفت: تالار «حافظ» شیراز در ساعت 19 پنج شنبه چهاردهم و جمعه پانزدهم مهر، میزبان وزیر و اهالی فرهنگ، ادب و هنرمندان تاجیکستان خواهد بود و هنرمندان تاجیکی به اجرای هنرهای نمایشی و موسیقی می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: فارس ظرفیت های ارزشمند فرهنگی و ادبی فراوانی دارد که فرصت و زمینه تعاملات فرهنگی خوبی با کشورهای همسایه را فراهم می کند.

وی اعلام کرد: در فرصت ایجاد شده برای تعامل فرهنگی با تاجیکستان در اواخر هفته جاری، وزیر فرهنگ کشور تاجیکستان به همراه 40 نفر از هنرمندان و فرهیختگان کشور دوست و همسایه تاجیکستان به شیراز خواهند آمد و به معرفی برنامه های جذاب موسیقی و هنرهای نمایشی به مردم شیراز خواهند پرداخت.

قانعی ادامه داد: 2 فیلم سینمایی تاجیک «معلم» و «راه» هم در سینما «فرهنگ» اکران خواهند شد و در تالار «حافظ» همچنین نمایشگاهی از آثار ارزشمند لباس های محلی و اقوام تاجیکستان و نمایشگاه عکس های دیدنی این کشور برپا خواهد شد.

وی گفت: مراسم افتتاحیه ساعت 19 روز پنج شنبه و سخنرانی رسمی یکی از مقامات عالی استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و وزیر فرهنگ تاجیکستان و ... برگزار خواهد شد و برای روز دوم هم با سخنرانی ادبی، اجرای نمایش و موسیقی از ساعت 19 در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1220847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha