وحدت راهبردی اصلی در دین اسلام است/ دشمن به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی

حجت الاسلام میثم تارم گفت: از نظر امامین انقلاب و بزرگان دین ما، وحدت یک راهبرد اصلی در دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام «میثم تارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت: ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به مناسبت میلاد فرخنده نبی اکرم (ص) در تقویم ایران اسلامی به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.

 

امام جمعه جیرفت افزود: طبق نظر غالب اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و طبق نظر اکثر شیعیان ۱۷ ربیع الاول میلاد با برکت آن حضرت است و از این رو در تقویم ما این روز به عنوان هفته وحدت نام گرفته است.

وی وحدت را یکی از دستورات مهم و اساسی قرآن کریم است، دانست و بیان کرد: قرآن کریم نه تنها مسلمانان را به وحدت دعوت کرده بلکه پیروان همه ادیان آسمانی را به وحدت پیرامون مشترکات شان دعوت کرده است.

 

حجت الاسلام تارم ادامه داد: خداوند به طور خاص و ویژه در آیه ۱۰۴ سوره مبارک آل عمران خطاب به مسلمانان می فرماید؛ همه به ریسمان الهی بر محور توحید وحدت داشته باشید.

 

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: در این آیه شریفه خداوند متعال تنها به حفظ وحدت اکتفا نکرده بلکه مسلمانان را از تفرقه نیز بر حذر داشته است زیرا قبل از اسلام مردم بر سر مسائل جزیی و قبیله ای با یکدیگر اختلاف داشته اند که به قتل و خونریزی می انجامیده است.

 

وی با اشاره به این که به برکت اسلام همه با هم برادر شدند و برادری شعار اسلام است، اظهار کرد: در سوره مبارکه حجرات خداوند می فرماید؛ همه مومنین در سراسر جهان با یکدیگر برادر هستند.

 

حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که به واسطه نعمت خدا، اسلام و توحید مسلمانان با یکدیگر برادر شدند، اضافه کرد: وحدت و برادری یکی از نعمت های خداوند متعال است و علاوه بر این نیز در دستورات فراوان قرآن مجید، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) تاکید شده که با هم متحد باشید.

 

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: امام عسکری (ع) و امام صادق (ع) نیز به ما شیعیان دستور داده اند که در نمازهای جماعت برادران اهل سنت شرکت کنیم، در هنگام بیماری به عیادت آنها برویم، حقوق آنها را رعایت کرده و با آنها حسن همجوار داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: عقل حکم می کند ما مسلمانان برای در امان ماندن از گزند دشمنانی که امروز به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی هستند، وحدت داشته و از اختلاف با یکدیگر پرهیز کنیم.

 

حجت الاسلام تارم ادامه داد: تجزیه کشورهای اسلامی موجب می شود تا دشمنان به اهداف تفرقه افکنانه خود دست یابند بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: امروز دشمنان به دنبال این هستند که تا کشورهای اسلامی را تحت عنوان اقلیت های ملی و مذهبی تجزیه کنند همان طور که در طول تاریخ این کار را انجام دادند و کشور بزرگ اسلامی و دولت عثمانی را تجزیه کردند.

 

وی تجزیه طلبان را مجری فرامین دشمنان اسلام برشمرد و افزود: گاهی دشمنان اختلافات مذهبی را مطرح می کنند تا شیعه در مقابل اهل سنت و یا بالعکس اهل سنت در مقابل شیعه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری افرادی از شیعیان که به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی بوده و به مقدسات، آرمان ها و نمادهای مقدس اهل سنت توهین کنند، شیعه انگلیسی هستند.

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد: همچنین ایشان اشخاصی از اهل سنت که به دنبال ایجاد اختلاف شیعه و سنت بوده و به اعتقادات و نمادهای شیعیان اهانت و بی احترامی کنند، را سنی های آمریکایی معرفی می کند.

 

وی اظهار کرد: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به دنبال این هستند که به استکبار و انگلیس در تفرقه افکنی بین شیعیان و اهل سنت کمک کنند.

 

حجت الاسلام تارم با یادآوری این مطلب که انگلیس تاریخ طولانی در ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان دارد، اضافه کرد: ابزار آنها برای ایجاد اختلاف بی احترامی به عقاید و نمادهای یکدیگر و تجزیه طلبی قومیت ها و ملیت ها است تا بتوانند بر مسلمانان مسلط شده و از منابع آنها استفاده کنند.

 

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: امیدواریم مسلمانان همچنان با هوشیاری، بصیرت، وحدت و یکپارچگی نقشه دشمنان اسلام و کسانی که به دنبال تفرقه هستند را نقش بر آب کنند.

 

حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که وحدت یک تاکتیک نیست، عنوان کرد: از نظر امامین انقلاب و بزرگان دین ما، وحدت یک راهبرد اصلی در دین مبین اسلام است.

 

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: در شرایط فعلی دشمنان به شدت دنبال تفرقه بین اهل سنت و شیعه هستند و می خواهند اقوام کرد، بلوچ، فارس و عرب را در مقابل یکدیگر قرار دهند بنابراین ما باید هوشیار بوده و بدانیم کسی که دنبال این مسائل است در واقع آب به آسیاب دشمن می ریزد.

 

وی تاکید کرد: قطعا دشمن از تفرقه بین شیعه و سنی و اقوام و مذاهب نفع می برد و خسارت، ندامت و آثار شوم آن برای مسلمانان خواهد بود.

 

حجت الاسلام تارم در خاتمه، گفت: همه ما به ویژه اهالی رسانه، اهل قلم و تریبون داران باید به وظیفه خود در خصوص حفظ وحدت عمل کنیم.

کد خبر 1223157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha