وحدت سفارش خدا به مسلمانان است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: خداوند متعال در قرآن کریم بارها مسلمانان را به داشتن وحدت و همبستگی با یکدیگر سفارش و توصیه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ارومی» امروز(جمعه، ۲۲ مهر) در جشن هفته وحدت که در مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) بندر آستارا برگزار شد با تبریک سالروز میلاد پیامبر نور و رحمت و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهارکرد: با دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ربیع‌الاول که تاریخ ولادت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) بنا بر روایات موجود در شیعه می‌باشد از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه حضرت محمد(ص) هم در دریافت و هم ابلاغ وحی امانت‌دار بود و حتی قبل از اینکه به درجه پیامبری برسد در تجارت، کسب و کار امین بود، افزود: پیامبر اسلام عامل وحدت و هدایت برای تمامی مسلمانان است.

 

وی تصریح‌کرد: کسی که از خداوند اطاعت کند اطاعت از خدا را در اطاعت از پیامبر باید نشان دهد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ ارومی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم بارها مسلمانان را به داشتن وحدت و همبستگی با یکدیگر سفارش و توصیه کرده است، گفت: اسلام کامل‌ترین دین است و همه زیر چتر آن جمع تا به واسطه قرار گرفتن در زیر چتر اسلام، وحدت میان اهل سنت و تشیع پایدار بماند.

 

وی با اشاره به اینکه ما باید دِین خود را به رسول اکرم (ص) ادا کنیم و با تاسی از آن بزرگوار در راستای حفظ و حراست از دستاوردهای نبوی و پاسداری از میراث گرانقدر پیامبر گرامی اسلام تلاش و به نزدیکی قلوب در راستای وحدت مسلمین همت کنیم، ادامه داد: تا زمانی که پیامبر و نعمت نبوت را داریم هیچ‌وقت به بن بست نمی‌رسیم و هیچ‌وقت گرفتار اختلاف و درگیری نمی‌شویم.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه مقام معظم رهبری دیروز در مورد اغتشاشات فرمودند اغتشاشات خیابانی واکنش انفعالی دشمن در مقابل حرکت‌های بزرگ ملت ایران است، گفت:  دشمن هم می‌بیند که هر کاری می‌کند نمی‌تواند اتحاد مردم را برهم بزند و با اختلاف به هدف خود برسد حرکت انفعالی را انجام می‌دهد اما کورخوانده و با هوشیاری و بصیرت ملت ایران نقش‌هایش همانند گذشته نقش بر آب شده و می‌شود.

 

گفتنی است، مولودی‌خوانی از دیگر بخش‌های جشن هفته وحدت در مسجد حضرت محمدرسول‌الله(ص) بندر آستارا بود.

کد خبر 1223418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha