کابوس آغاز مجدد عملیات‌های نظامی  یمن،  سعودی ها را مجبور به اجرای توافق آتش بس می کند

حجت الاسلام سیادت گفت: کابوس آغاز مجدد عملیات‌های نظامی از سوی یمن، بار دیگر سعودی ها را مجبور به اجرای توافق آتش بس در آینده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۲مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ با تبریک سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام به امامت رسول اکرم (ص) به موضوع تقوا و فضائل نماز جمعه از منظر قرآن کریم و معصومین(ع) و سخنی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام (ع) فرمود «اگر می خواهی که عملت ختم به خیر شود و هنگام مردن با بهترین اعمال بمیری، حق خدا را بسیار پاس داشته، نعمت هایش را در راه معصیت صرف نکن و به سبب بردباری که خداوند نسبت به تو نشان می‌دهد، دچار غرور و غفلت نشو ».

 

امام جمعه پاتاوه به ‌تفسیر آیه(۹) سوره مبارکه جمعه پرداخت و افزود: «ای کسانی که ایمان آورده اید، چون برای نماز جمعه ندا داده شد، به سوی خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید، که اگر بدانید برایتان بهتر است»، طبق فتوای همه مراجع تقلید نماز جمعه واجب و هر کاری که مانع شرکت در نماز جمعه شود حرام است.

 

وی ادامه داد: به فرموده رسول اکرم (ص) «هرکس نماز جمعه را از روی اهمیت ندادن به آن ترک کند، خداوند به دل او مهر می زند و هیچ عملی را از او قبول نمی کند».

 

حجت الاسلام سیادت از لسان مبارک امام صادق (ع)، افزود:«هرکس کارگری را به کار گیرد و او را از شرکت در نماز جمعه باز دارد، گناهانش را به عهده گرفته است و اگر او را باز ندارد، در اجر او شریک است».

 

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز ابتدا با تبریک ۱۷ربیع الاول، میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) با بیان اینکه نماز جمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است به استناد سخنان امامین انقلاب، ادامه داد:«نماز جمعه باید هرچه شکوهمندتر و پرمحتوا تر اقامه شود. در نماز جمعه، حال، استغفار، توجه به خدا، سیاست و معنویت هست .همه چیز در این نماز جمعه و خطبه هایش گنجانده است».

 

وی افزود: انقلاب اصیل و عظیم الهی، اسلامی، ایرانی ما جلوه‌ای از نهضت پر عظمت پیامبر اسلام (ص) است. مقصد او انتشار دین اسلام , حکومت قرآن مجید بود و تمامی موانع حکومت الله را از بین برد.

 

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: ولادت پیامبر (ص) و همچنین بعثت آن بزرگوار روحی بود که در کالبد دنیای مرده آن روز دمیده شد و وجود مقدس پیامبر اسلام مهمذترین نقطه ایجاد وحدت است.

 

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه سیاسی با بیان اینکه قریب به هزار دروغ دربازه زمانی ۲۵ روز از طریق رسانه های استکبار علیه انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و فوت مرحومه امینی، خبر پراکنی و شایعه پراکنی شد، اظهار کرد: امپراتوری رسانه ای در کنار سلطه اقتصادی دو بازوی اصلی نظام سلطه هستند. به حمدلله به برکت امداد های غیبی و عنایت حضرت صاحب الزمان(عج)، بصیرت دهی رهبر معظم انقلاب، بصیرت مردم انقلابی و دولت‌مردان انقلابی، اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی، مردم بار دیگر تمامی توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کردند.

 

وی در بخش پایانی خطبه سیاسی نماز جمعه، با اشاره به برگزاری مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر روزهای در روزهای (۱۲_۱۵مسکو) مهر ماه به اهمیت اجلاسیه برای اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت:مهم ترین هدف این مجمع ایجاد بستری برای گسترش پروژه های بزرگ و مشترک سرمایه گذاری در کشور های این ناحیه است،

 

حجت الاسلام سیادت افزود: ناحیه ای که بر اساس برآوردها حدود ۵۰ میلیارد بشکه نفت، ۹ تریلیون متر مکعب گاز، ‏۳۰۰ میلیون نفر از مردم جهان را در خود جای داده و  ایران اسلامی مهم ترین گذرگاه و نقطه اتصال کشورهای همسایه است.

 

امام جمعه پاتاوه ادامه داد:معاون اول ریاست جمهوری کشورمان پیشنهاد سازنده ای را در اجلاسیه مذکور ارائه داد که با استقبال خوب شرکت کنندگان مواجه شد.

 

وی در ادامه، به دلایل شکست آتش‌بس در یمن و آینده در پیش روی زمستان سخت برای اروپا گریزی زد و اظهار کرد: چنانچه انصارالله یمن دست به اقدامات مهمی چون هدف قرار دادن آرامکو یا باب المندب بزند، زمستان سخت تری پیش روی اروپا خواهد بود.

 

حجت الاسلام سیادت عدم رفع تحریم ها و محاصره همه جانبه یمن، عدم پایبندی ائتلاف سعودی به مفاد آتش بس، الحاق شروط اضافی به توافق آتش بس در این مدت صدها بار با حملات پراکنده به مناطق مختلف یمن آتش بس را نقض کرد.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: کابوس آغاز مجدد عملیات‌های نظامی از سوی یمن، بار دیگر سعودی ها را مجبور به اجرای توافق آتش بس در آینده خواهد کرد.

کد خبر 1223521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha