مساجد را به مراکزی برای برپایی کرسی های آزاداندیشی تبدیل کنیم

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) بر لزوم تلاش برای تبدیل مساجد به مراکز و محافلی برای برپایی کرسی های آزاداندیشی در جامعه تأکید کرد.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم با بیان این که در صدر اسلام، مسجد جایگاه و اهمیت ویژه ای در جامعه اسلامی داشته است، اظهار داشت: ما اگر درسیره و نحوه مدیریت رسول الله(ص) و حضرات معصومین(ع) به خصوص امیرالمؤمنین(ع) دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که مسجد مرکز شهر اسلامی بوده و حال آن که بعدها به تدریج این جایگاه در مقاطعی تضعیف شده است.

 


وی افزود: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و از جمله در دوران دفاع مقدس نیز مساجد جایگاه مهم و ممتازی داشتند به ویژه در بحث بسیج توده های مردم و نسل جوان برای حضور در جبهه و عرصه دفاع از انقلاب اما متأسفانه بعد از جنگ تحمیلی، کم کم جایگاه مساجد از آن محوریت اصلی خود خارج شد.

 


این مدرس دانشگاه با بیان این که یکی از نشانه های بارز ایجاد تحول فرهنگی و اجتماعی در جامعه اسلامی این است که مساجد جایگاه حقیقی خود را بازیابند، گفت: حاکمیت و دولت باید زمینه ها و بسترهایی را فراهم کنند که به تدریج شاهد احیای کارکردهای متنوع فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و ... مساجد باشیم.

 


وی با اشاره به تلاش بی وقفه دشمن در بحث جنگ نرم فرهنگی و تخریب باورها و اعتقادات مردم از طریق تولید و پمپاژ شایعات و اخبار و مطالب دروغین خاطرنشان کرد: در مواجهه با چنین نبرد سنگینی ما باید از ظرفیت مسجد به خوبی استفاده کنیم و همان طور که مقام معظم رهبری نیز بر بحث جهاد تبیین تأکید کردند ما باید از همین ظرفیت ها برای این مهم به درستی استفاده نماییم.

 

 

اسلامی بیان داشت: به عقیده من بسیار خوب و لازم است که در شرایط فتنه آمیز این روزها، مساجد به کانون های محوری برای برپایی کرسی های آزاداندیشی و روشنگری مردم و نسل جوان تبدیل شوند که اگر این مهم محقق شود، قطعاً بسیاری از توطئه ها و نقشه های شوم دشمن خنثی می گردد.

کد خبر 1223815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha