فعالیت ۷۲۶ مسجد و مکان مذهبی در پادگان‌های ارتش

حجت‌الاسلام مرادی ضمن اشاره به فعالیت ۷۲۶ مسجد و اماکن مذهبی در بدنه سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی امروز به ارتشی مکتبی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «امیر ارسلان مرادی» شامگاه یک‌شنبه (۲۴ مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: تقویت بنیان‌های معرفتی و بصیرتی در قالب ارتش معنویت محور یکی از اهداف مهم تشکیل سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش  جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

 

مدیر عقیدتی و سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) ابراز داشت: همراهی ارتش با حضرت امام خمینی (ره) و بدنه ارتش در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشته است زیرا وقتی ندای امام به ارتش رسید غیر از تعداد انگشت شماری از سران ارتش، مابقی بدنه آن به ندای امام لبیک گفته و در پادگان‌ها را برای مردم باز کردند.

 

مرادی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) روز ۲۴ مهر ماه دستور تشکیل نهاد عقیدتی و سیاسی را در ارتش صادر کردند و این در حالی بود که بسیاری از گروه‌ها، حزب‌ها و جریانهای فکری اوایل انقلاب فشار می‌آوردند تا ارتش منحل شود. 

 

ارشد هماهنگ کننده روحانیون آجا در گیلان و غرب مازندران افزود:‌ تغییر مرزها و جغرافیای جنگ‌های نوین و تبدیل ساختار جنگ سخت به جنگ نرم، اهمیت تقویت بنیان‌های مکتبی و بصیرتی را دو چندان کرده است.

 

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم ابتدا نهاد خانواده را مورد هدف قرار می‌دهد ابراز داشت: باید مراقب باشیم در فضایی که دشمن از تمام ترفندها استفاده میکند با دروغ پردازی‌ها، عوض کردن جای ارزش و ضد ارزش، غبارآلود کردن فضا و واقعی جلوه دادن حقایق اجازه ندهیم که دشمن در این جبهه موفق شود.

 

مدیر عقیدتی و سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) اضافه کرد: سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش با دعوت از کارشناسان برجسته و خبره سیاسی کشور برای بصیرت افزایی، تبیین مسائل سیاسی، تربیت هادیان سیاسی، برگزاری دوره‌های بصیرتی برای خانواده‌های کارکنان و فرزندان آنها تلاش کرده است تا اجازه ندهد دشمن در حوزه خانواده به اهداف خود برسد.

 

مرادی اذعان کرد: با توجه به گسترش دامنه جنگ نرم به ویژه در عرصه رسانه و فضای مجازی، سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش هم تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کرده است به طوری که امروز بیش از هزار کانال و گروه با موضوعات مختلف در مجموعه خانواده‌ها و کارکنان ارتش در مباحث فرهنگی و آموزشی مشغول فعالیت است.

 

ارشد هماهنگ کننده روحانیون آجا در گیلان و غرب مازندران افزود: بومی‌سازی و تولید محتوا در داخل مجموعه ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا امسال اولین یادواره شهدای نیروی دریایی استان گیلان را در گلزار شهدای شهرستان رشت برگزار کردیم.

 

وی از تربیت ۱۰۰ حافظ قرآن در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) خبر داد و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده تا پایان امسال شمار این حافظان قرآن کریم به ۲۵۰ نفر افزایش می‌یابد.

 

مدیر عقیدتی و سیاسی ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) تصریح کرد: از طرح شانزده‌گانه مصباح به عنوان قطب نمای فرهنگی ارتش یاد می‌شود که در واقع از این طریق فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی سازمان عقیدتی و سیاسی منسجم و کانالیزه شد. 

 

مرادی اظهار داشت: سازمان عقیدتی و سیاسی ارزش تا به امروز دستاوردهای بسیار بزرگی داشته اما به همین میزان قانع نشدیم به طوریکه امروز ۷۲۶ مسجد فعال و اماکن مذهبی داریم همچنین ۱۶ هزار حافظ قرآن از یک جزء تا ۳۰ جزء را با همین بسترهای ایجاد شده تربیت کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دورنمایی که سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش برای خود ترسیم کرده این بود که فرهنگ ایثار و شهادت، معنویت، ولایت مداری، ایجاد روحیه سلحشوری، احترام به باورهای دینی و ارزشی اسلامی، استکبار ستیزی و مبارزه با استبداد را در بدنه ارتش پیاده سازی کند که مجموعه این فعالیتها باعث شده امروز ارتش ما مکتبی باشد. 

 

پایان پیام/

کد خبر 1224100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha