فعالیت‌های فرهنگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا به اهمیت توسعه فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان به اهمیت افزایش فعالیت‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: شهرستان بیجار استعداد خوبی برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین دارد و این امر مستلزم حمایت و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان «بیجار» افزود: کیفیت بخشی به برنامه‌های فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی و استفاده از ظرفیت آحاد مختلف به‌ویژه نسل جوان و نوجوان است.

 

حجت‌الاسلام مختاری نیا در ادامه به اهمیت کانون فرهنگی مساجد اشاره کرد و بیان داشت:راه‌اندازی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد گامی برای توسعه و ارتقای فعالیت ‌های فرهنگی در کشور است تا اعضای این کانون‌ ها در سطح شهر و روستا با استفاده از ظرفیت مساجد بتوانند برای تحقق اهداف فرهنگی گام بردارند.

 

کانون‌های فرهنگی هنری با اجرای برنامه‌های مختلف زمینه‌ساز جذب جوانان به سمت مساجد باشند

 

وی تاکید کرد: کانون‌‌های فرهنگی هنری باید با اجرای برنامه های دینی و فرهنگی افراد مختلف جامعه را به سمت مساجد جذب کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی «بیجار» گفت: نهادینه‌ کردن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در جامعه یک اولویت مهم و اساسی است و زمینه‌ساز تربیت دینی می‌شود.


 

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا اظهار داشت: برگزاری جلسات و برنامه‌های مذهبی باید در راستای رشد و ترویج اخلاق اسلامی جامعه انجام شود و به تقویت باورهای دینی مردم بینجامد.

 

وی تاکید کرد: کانون مداحان، هیئات مذهبی، جمعیت بانوان فرهیخته، موسسات و مراکز دینی و قرآنی و در مجموع تشکل‌ها و مجامعی که در شهرستان وجود دارند بهترین ظرفیت برای اجرای بهتر و گسترده‌تر برنامه‌های مناسبتی و دینی هستند.

کد خبر 1224248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha