راه‌اندازی پایگاه ثابت و سیار از نیازهای انتقال خون گلستان است

محمدی گفت: تهیه تخت‌ سیار و سردخانه و راه‌اندازی پایگاه ثابت و سیار از جمله نیازهای انتقال خون گلستان است که رفع این کمبودهای زیرساختی با کمک خیرین امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «فاطمه محمدی» امروز (سه‌شنبه 26 مهر) در مجمع خیرین انتقال خون گلستان گفت: از جمله نیازهای انتقال خون استان تهیه تخت‌ سیار و سردخانه و راه‌اندازی پایگاه ثابت و سیار است که رفع این کمبودهای زیرساختی با کمک خیرین امکان‌پذیر است.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان با اشاره به وجود چهار پایگاه ثابت انتقال خون در استان، افزود: با وجود جمعیت ۲ میلیون نفر در استان، پایگاه های ثابت و سیار برای دریافت خون ذخیره منابع خونی گلستان افزایش می یابد.

 

وی ادامه داد: استان به فرآورده‌های خونی همیشه نیاز دارد که تکمیل، تقویت و به‌روزرسانی زیرساخت‌های انتقال خون استان نیازمند همراهی بیشتر خیرین است.

 

دستیار استاندار گلستان در امور مشارکت های مردمی نیز با اشاره به مشکلات  انتقال خون استان، گفت: امیدواریم با تشکیل مجمع خیرین انتقال خون بخشی از این مشکلات حل شود.

 

«علی دنکوب» افزود: انتقال خون در روند درمان برخی بیماری ها پیشران سلامت است و بیماران سخت‌علاج، سرطانی و تالاسمی بیش از بقیه به فرآورده‌های این سازمان نیاز دارند که باید برای حل مشکلات آن تلاش کرد.

 

وی با بیان اینکه گلستان نیازمند سردخانه برای نگهداری پلاسما است، گفت: هنوز این مسئله محقق نشده و اتوبوس سیار انتقال خون باید ایجاد شود.

 

در این جلسه رسول گرگیج با ۹ رای به عنوان رئیس مجمع، علی اصغر سلیمانی با هفت رای نایب رئیس، قربان محمد شاه نظری با هفت رای خزانه دار و محمد قوانلو با ۶ رای به عنوان بازرس مجمع خیرین انتقال خون گلستان انتخاب شدند.

 

 

کد خبر 1224638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha