دستگاه قضا کانون آرامش و پشتوانه مظلومان است

امام جمعه کرمان دستگاه قضا را کانون آرامش و پشتوانه مظلومان دانست و گفت: کسانی که در این دستگاه خدمت می کنند مسئولیت مهم و حساس دفاع از حقوق عامه را به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، چهارشنبه(۲۷ مهر) در آیین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان گفت: دستگاه قضا؛ کانون آرامش و پشتوانه مظلومان و کسانی است که به هر دلیلی احساس می کنند کسی به حق آنان تجاوز کرده است.

 


 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: کسانی که در این دستگاه خدمت می کنند مسئولیت مهم و حساسِ دفاع از حقوق عامه و لحظه به لحظه در سنگر دفاع از اسلام و کشور را در جایگاه خود به عهده دارند.
 

 

 

 

وی با بیان اینکه مسئولیت ها همیشه برای افراد ماندنی نیست؛ تصریح کرد: آنچه مهم است فرد در آن جایگاه چگونه انجام مسئولیت می کند زیرا خداوند نظاره گر است و دستور داده مسئولیت ها با تیزبینی هر چه تمام تر ثبت و ضبط شود.

 

 

 

 

امام جمعه کرمان با اشاره به تکریم دادخدا سالاری، دادستان سابق کرمان بیان کرد: امروز تکریم از چهره ای است که حداقل دو دهه او را می شناسم؛ شجاع، وظیفه شناس، دارای دانش لازم در ماموریت مربوطه، انسانی مخلص و پاکدست و پاکدامن که یکی از دوستان خصوصی شهید حاج قاسم سلیمانی است و سینه او پر از خاطرات و روحیه و رویه شهید است.

 

 

 

وی افزود: دادستان جدید هم دارای شایستگی های لازم برای این مسئولیت است.

 

 

 

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان هم گفت: دستگاه قضا جایگاه بسیار مهمی در سراسر دنیا دارد و در کشور ما که احکام قضایی منبعث از شرع است مهمتر است و جایگاه بسیار بالایی دارد.

 

 

 

وی تصریح کرد: شاید هیچ قشری در نهج البلاغه مانند جایگاه قضات مورد تاکید نیست که امیرالمومنین علیه السلام، هشت ویژگی برای قضات می فرماید که نشان دهنده جایگاه بسیار مهم قاضی است.

 

 

 

فداکار افزود: انسان بزرگی برای این مقام‌ انتخاب می شود و کار بسیار بزرگی است و ارزش به میزان زحمت و سختی کار است.

 

 


 

وی با اشاره به آشنایی دیرینه خود با دادخدا سالاری، دادستان سابق گفت: نظرات کارشناسی وی در شورای تامین راهگشا بود و در بحث های امنیتی همراه و کف میدان و کمک حال ما بود.

 

 

 

استاندار کرمان ضمن آرزوی موفقیت برای مهدی بخشی، دادستان جدید، اظهار کرد: مردم هرگونه ظلمی را ببینند به دستگاه قضا مراجعه می کنند که این مهم نشان دهنده اهمیت و جایگاه بالای دستگاه قضا در جامعه و میان مردم است.

 

 

گفتنی است؛ این مراسم با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

کد خبر 1224752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha