لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل سدهای زارمرود و گلورد|دولت سیزدهم در اندیشه دانش‌بنیان شدن کشاورزی مازندران باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی لائینی خواستار توجه جدی به بخش کشاورزی شد و اظهار امیدواری کرد کشاورزی و باغداری مازندران باهدف تأمین امنیت غذایی کشور در دولت سیزدهم با انجام اقدامات زیربنایی ازجمله دانش‌بنیان شدن رونقی جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، محمدباقر محمدی لائینی امروز (۲۸ مهر) در دیدار با سید جواد ساداتی، وزیر جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از رهبری به جهت توجه ویژه ایشان به بخش کشاورزی به‌طور خاص به مسئله دانش‌بنیان شدن کشاورزی، اظهار کرد: به جهت گام‌های مهم دولت سیزدهم برای خرید تضمینی گندم و ارتقای قیمت خداوند متعال را شاکریم.

 

 نماینده ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه عملکرد دولت در بخش خرید تضمینی به تأمین امنیت غذایی کمک شایانی می‌کند، افزود: اصلاح الگوی کشت نیز اقدام ارزشمندی ‌است که برای اولین بار بعد از ۵۰ سال در دستور کار دولت قرار گرفت.


وی از سنددار شدن اراضی کشاورزی به‌عنوان یک اقدام مؤثر یادکرد و گفت: امید است تا پایان دولت سیزدهم صد درصد زمین‌های کشاورزی سنددار شوند.


حجت‌الاسلام محمدی لائینی در ادامه ضمن تحسین عملکرد مدیران استانی به‌ویژه جهاد کشاورزی، بیان کرد: بنده در پایان سال از مسئولان در خصوص عملیاتی شدن طرح‌های مرتبط بادانش بنیان شدن کشاورزی مطالبه گری خواهم داشت.

 
وی خاطرنشان شد: سفارشم به مدیران استانی یکدست بودن و یکدست شدن و کلام واحد داشتن در مسائل مشترک است، این گام مؤثری برای دریافت کمک از دولت برای موفقیت مازندران است.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه استان مازندران قطب کشاورزی است، اظهار کرد: این ظرفیت و زمینه واقعاً در کشور بی‌نظیر است، ظرفیت تولید ثروت و ارزآوری نیز در این خطه از شمال کشور وجود دارد، مازندران در حوزه تولید محصولات باغی همچون مرکبات در طول سال ۲.۵ میلیون تن تولید دارد، ظرفیت خوبی در صادرات هم داریم اما عملاً صادرات وجود ندارد و اگر هم باشد ضعیف است، از آن‌طرف نارنگی و مرکبات روی دست باغدار می‌ماند، حلقه اتصالی برای رساندن این تولیدات به مشتری وجود ندارد.


 وی با اشاره به وجود بلاتکلیفی در حوزه برنج به‌خصوص برنج پر محصول که مایه ناخرسندی کشاورز شده است، گفت: بخشی از مطالبات کشاورزان در رابطه با تنظیم بازار وجود دارد که امیدواریم زودتر پرداخت شود.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: متأسفانه مازندران در حوزه استفاده از صنایع تبدیلی بسیار ضعیف عمل کرده و در حوزه نهاده‌های کشاورزی و دامی، سوخت کشاورزان که اختصاص به این دولت ندارد و از قبل وجود داشته است مشکلاتی وجود دارد.


وی ادامه داد: در بخش الگوی کشاورزی و کشت می‌توان به کاشت برنج با مصرف بهینه (کشت با آب محدود) توجه شود که در حال حاضر توسط برخی از کشاورزان انجام می‌شود. باید به سمت اقلام برنجی که آب کمتری نیاز دارند برویم.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بیان کرد: اگر سفر هفته‌ای وزیر کشاورزی تحقق پیدا کند فرصت برای شنیدن درد و دل‌های کشاورزان باهدف باز شدن گره‌های اصلی بیشتر خواهد بود، بازدید از برخی از پروژه‌های آبی همچون سد زارمرود و گلورد ضرورت دارد چراکه اگر با تخصیص اعتبار تکمیل شود مفید خواهد بود، درمجموع امیدواریم این سفر برای استان سفر موفق و پرباری باشد.

 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی بابیان اینکه امیدواریم حوزه کشاورزی ما به‌روز باشد، گفت: به این معنا که بانک اطلاعاتی جامع و به‌روزی داشته باشد و تمام مشکلات شفاف و روشن باشد تا بازار برای فروش تولیدات کشاورزی چه در داخل و چه در بیرون فراهم باشد.

 

وی اذعان کرد: قشر کشاورز مازندران قشری شهید داده، ولایی، انقلابی و دوست‌داشتنی است، این قشر همچون طبیعت زلال و سالم هستند. همه مردم مازندران یکدست و خوب هستند و به‌هیچ‌وجه با آشوبگران همراهی نداشتند و در چند راهپیمایی حمایت از انقلاب و ولایت را تأکید کردند.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی خواستار توجه جدی به بخش کشاورزی شد و اظهار امیدواری کرد کشاورزی و باغداری مازندران در دولت سیزدهم با انجام کارهای زیربنایی ازجمله دانش‌بنیان شدن رونقی جدی بگیرد.

 

 

 

کد خبر 1225248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha