با سلبریتی هایی که کشف حجاب کردند باید قاطعانه برخورد شود

امام‌جمعه قم گفت: در مورد چهره‌های مشهور و دخیل در آشوب‌ها باید میان آن‌ها تفکیک قائل شد با آن‌هایی که دعوت به آشوب و تخریب کردند و یا قوانین کشور را مثل کشف حجاب را نقض کردند، باید با آن‌ها قانونی و قاطعانه برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 29 مهرماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به اهمیت تقوا گفت: انسان متقی به برکت تقوا خود را از گناه بازمی‌دارد و اگر وارد گناه شد، تقوا موجب می‌شود که انسان به‌سرعت توبه کند.
 

امام‌جمعه قم با اشاره به رفتارهای منافقان گفت: منافقین اگر ببیند مسلمانان قوی شده‌اند، نمی‌توانند تحمل کنند و در راستای تخریب به‌صورت منافقانه گام برمی‌دارند.


وی تصریح کرد: مسلمانان هیچ‌گاه با منافقان به توافق نرسیده و باید مراقب باشند و بدانند که منافقان در راستای ضربه زدن به جامعه اسلامی همواره در تلاش هستند.


سعیدی در ادامه به سالروز ورد حضرت معصومه(س) به قم اشاره کرد و گفت: حضرت معصومه(س) به دلیل جهاد تبیین مجاهده فی سبیل الله انجام دادند و با هجرت تمدن ساز خود در راستای گسترش اسلام کوشیدند.


امام‌جمعه قم گفت: حضرت معصومه(س) با قدوم خود به شهر قم، این شهر را رونق بخشیدند و به برکت وجود ایشان این شهر را به شهر علم و معرفت تبدیل کردند.


وی گفت: خود قمی‌ها و فرزندان قم باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که درخورشان این شهر به‌عنوان عش آل محمد باشند که بسیار مهم است.


وی همچنین به سالروز ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.


امام‌جمعه قم در ادامه به چهارم آبان سالروز افشاگری امام به قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: این حرکت امام راحل بخشی از حرکت امام راحل در راستای انقلاب بود.


سعیدی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که فتنه‌ها وقتی می‌آیند به خاطر پیچیدگی‌ها مردم را به‌اشتباه می‌اندازند، با فروکش کردن آشوب‌های اخیر درس‌ها و عبرت‌هایی برای مردم و مسئولان وجود دارد که رهبری معظم انقلاب نیز اشاره کردند.


وی گفت: یکی از مسائل جنبش مجازی و روایت سازی وارونه است که دشمنان این شیوه گسترش کنش گری را در آینده در قبال رخدادهای مشابه تکرار می‌کنند و باید توجه داشته باشیم که از شبکه‌های اجتماعی خارجی دوری کرده و به سمت پیام‌رسان‌های داخلی رفته و روایت‌های درست و دست‌اول از سوی دستگاه‌های مسئول ارائه شود.


امام‌جمعه قم گفت: دستگاه‌ها باید در راستای کارهای خود اطلاع‌رسانی کرده و از سوی دیگر عملیات روانی دشمن خنثی شود، همچنین تأثیرپذیری نیروهای انقلاب از روایت سازی دشمنان از وقایع، بدخواهان را امیدوار کرد و باید رصد و کنترل و مقابله با سرشاخه‌های این امر مهم وجود داشته باشد.


سعیدی گفت: مردم انتظار دارند که با سرشاخه‌های آشوب‌های اخیر برخورد شود و قوه قضاییه باید در این زمینه به‌درستی رفتار کرده تا درست عبرتی برای دیگران باشد.


وی افزود: در مورد چهره‌های مشهور و دخیل در آشوب‌ها باید میان آن‌ها تفکیک قائل شد با آن‌هایی که با این چهره‌ها دعوت به آشوب کردند و تخریب کردند و یا قوانین کشور را نقض کردند مثل کشف حجاب باید با آن‌ها قانونی و قاطعانه برخورد شود و با آن دسته که انتقادهایی کردند باید آن‌ها را خواست و نسبت به توطئه دشمن آگاه کرد و تعهد گرفت.


امام‌جمعه قم گفت: رسانه‌های رسمی کشور با تأخیر نسبت به این آشوب سکوت 48 ساعته کردند و افکار عمومی را به شایعات و نشر اکاذیب توسط رسانه‌های غیررسمی و بیگانگان واگذار کردند، درصورتی‌که نباید عرصه خبری را به رسانه‌های بیگانه واگذار کرد درصورتی‌که رسانه‌های اصلی کشور باید با عبرت‌آموزی، به‌موقع و مناسب به مردم اطلاع دهند.

کد خبر 1225289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha