«عشق به فلسطین» شعار نخستین کنفرانس ائتلاف بانوان در استانبول

نخستین کنفرانس «ائتلاف نهادهای زنان برای حمایت از بیت المقدس و فلسطین» با شعار «عشق به فلسطین» در استانبول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، «ائتلاف نهادهای زنان برای حمایت از بیت المقدس و فلسطین» اولین کنفرانس محلی خود را روز شنبه (30 مهر ماه) با شعار «عشق او ما را متحد می کند» در استانبول ترکیه برگزار کرد.

 

بسیاری از مؤسسات در داخل و خارج از ترکیه در این کنفرانس شرکت کردند تا درباره آنچه برگزارکنندگان کنفرانس «نقش زنان ملت در حمایت و حمایت از پایداری زنان فلسطینی و بیت‌المقدس و رویارویی با تهدید عادی ‌سازی جوامع عربی و اسلامی» توصیف کردند، گفتگو کنند.

 

سونگول ساری گوندوغدو، رئیس بخش زنان بخش حزب عدالت و توسعه در استانبول در سخنانی به نمایندگی از کشور میزبان ترکیه، گفت: این نشست با شعار (عشق به فلسطین) برگزار می شود و ما مفتخریم که میزبان این کنفرانس هستیم.

 

گوندوغدو افزود:  همه کسانی که امروز در این کنفرانس شرکت کرده اند، دغدغه مسئله فلسطین را دارند، زیرا حقیقت مشترک همه ما این است که قدس نخستین قبله عشق ما است. هر قدمی که برای قدس برداشته می شود، ارزشمند است و هر مبارزه ای مقدس است و این چیزی است که امروز ما را متحد می کند.»

 

وی ادامه داد: اگر به دنبال موفقیت در برابر اشغالگری و ظلم هستیم، باید به فرصت های دانشی خود توجه بیشتری داشته باشیم و نسلی آگاه بسازیم و اولویت اصلی ما باید فراهم کردن فرصت های دانش جهانی برای برادران و خواهران فلسطینی باشد.

 

گوندوغدو افزود: اگر در جایی در برابر بی عدالتی مقاومت می شود بدانید که در صفحه اول آن یک زن وجود دارد زیرا این زنان هستند که نسل ها را پرورش می دهند و آینده را می سازند بنابراین ما زنان با زنان فلسطین متحد خواهیم شد.

 

خانم یسری العکلوک، فعال اجتماعی نیز در سخنرانی خود در این کنفرانس گفت: «مسجد الاقصی هتک حرمت شده و به میدانی برای باج‌ گیران تبدیل شده است و دشمن پلک نمی ‌زند.

 

وی افزود: در فلسطین مادرانی هستند که مردانی را در خور عظمت فلسطین می سازند و به آنها می آموزند که آنچه به زور گرفته می شود تنها با زور قابل بازیابی است.

 

ائتلاف مؤسسات زنان شامل گروهی از مؤسسات است که به منظور تبادل تجربیات در مورد چگونگی فعال کردن کار در حمایت از بیت المقدس و فلسطین گرد هم می آیند.

 

این کنفرانس سرآغاز کنفرانس های دوره ای سالانه خواهد بود که از طریق آن پروژه ها و برنامه هایی برای 29 نهاد ائتلاف در ترکیه به منظور حمایت از زنان و خانواده های فلسطینی اتخاذ می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه هایی که ائتلاف در نظر دارد برگزار کند جشنواره ای است که درد و رنج کودک فلسطینی را بیان می کند.

کد خبر 1225732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha