آغاز پنجمین کنفرانس انجمن«نمایندگان پارلمانی برای قدس» در استانبول

پنجمین کنفرانس انجمن «نمایندگان پارلمانی برای قدس» با حضور نمایندگانی از ۷۵ کشور جهان در استانبول آغاز شده و تا سه روز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، پنجمین کنفرانس انجمن «نمایندگان پارلمانی برای قدس» با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و حضور نزدیک به ۶۰۰ نماینده از بیش از ۷۵ کشور جهان از روز جمعه (۷ اردیبهشت ماه) در استانبول آغاز به کار کرد.

این کنفرانس با عنوان «آزادی و استقلال برای فلسطین» به مدت ۳ روز ادامه دارد و این کنفرانس شامل فعالیت‌های همبستگی با فلسطین است که همزمان با ادامه جنگ اسرائیل در نوار غزه برگزار می‌شود.

انجمن « نمایندگان پارلمانی برای قدس» در حاشیه این کنفرانس گفت: «موسم قدس» فعالیت‌های خود با حضور شخصیت‌ها، نهادها و مشارکت‌های متعدد را به منظور حمایت از آرمان فلسطین و تشویق به کار داوطلبانه و بشردوستانه فردی و جمعی اعلام خواهد کرد.

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، شیخ حمید بن عبدالله الاحمر، رئیس انجمن نمایندگان پارلمانی برای قدس، نورالدین نباتی، رئیس انجمن در ترکیه، و همچنین نعمان کورتولموش، رئیس پارلمان ترکیه در این مراسم حضور داشته و سخنرانی کردند.

شیخ حمید بن عبدالله الاحمر در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: ما امروز گرد هم آمدیم تا به برادران خود در کرانه باختری و غزه درود بفرستیم و به فلسطینیان در پناهگاه‌ها و چادرها، مجروحان و داغدیدگان بگوییم که شما تنها نیستید و ما همه با شما هستیم.

وی با بیان اینکه این انجمن که زیر نظر ترکیه و پارلمان آن تأسیس شده است، «برجسته ترین عنوان پارلمانی جهان برای دفاع از فلسطین و قدس است»، تاکید کرد: این انجمن «به بسیاری از اتحادیه‌های پارلمانی و ایستگاه های جهانی و بین المللی رسیده است و بسیاری از نمایندگان لیبرال پارلمان از سراسر جهان و تمام قاره ها به این انجمن پیوسته اند.

الاحمر گفت: مردم در اکثر کشورهای جهان بیرون آمده اند و یک جنبش مردمی شگفت انگیز را راه اندازی کرده اند که حق فلسطین را بگیرند.

وی اظهار کرد: مواضع بسیاری از کشورهای جهان و منطقه به رهبری ترکیه با آرمان فلسطین و حمایت از آن به خاطر همدستی آمریکا و تعدادی از طرف های غربی  وحشیانه با اشغالگران آشکار شد.

وی ادامه داد: ترکیه از نظر حمایت از مردم فلسطین در آزادی و تلاش برای توقف جنگ ناعادلانه نسل کشی و حمایت از امدادرسانی به مردم غزه در خط مقدم این کشورها قرار دارد.

الاحمر خطاب به رجب طیب اردوغان گفت: موضع صریح جنابعالی رئیس جمهور در حمایت از حق ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگری و رد تلاش شما برای برچسب زدن مقاومت مردم فلسطین به عنوان تروریسم موضعی است که تاریخ برای شما با حروف روشن ثبت خواهد کرد.

وی افزود: مواضع افتخارآمیز ترکیه و مواضع بسیاری از کشورهای حامی فلسطین برای شمارش بیش از آن است. پرونده جنایات رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری یکی از این اقدامات است تا جلوی صهیونیست‌ها را بگیرند.

کد خبر 1760575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha