ظرفیت کشور عراق زمینه ساز توسعه صنعت چاپ در ایلام است

هوشمند با بیان اینکه ظرفیت همجواری با کشور عراق می تواند زمینه ساز توسعه صنعت چاپ ایلام شود، گفت: صنعت چاپ ایلام می تواند با همکاری و تعامل اتحادیه چاپخانه داران و حمایت های دستگاه های مرتبط متحول شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عصر امروز(۲ آبان) در همایش تجلیل از فعالان و پیشکسوتان صنعت چاپ ایلام، اظهار کرد: تولید اسناد ماندگار برای هر تمدن و مدنیتی کم نظیر و بی بدیل است.

 

« علی هوشمند» گفت: همه ما در خلال حاری زندگی در روزهای خوش و ناخوشی در مناسبت های ملی و مذهبی نیازمند ثبت و ضبط لحظات در فضایی ماندگار هستیم و این امر  جز با تلاش و کوشش نجیب فعالان حوزه صنعت چاپ محقق نمی شود.

 

وی با اشاره به هشتمین همایش و جشنواره فعالان حوزه صنعت چاپ، ابراز کرد: با توجه به فضایی اربعینی که در استان حاکم بود، این جشنواره که قرار بود در یازدهم شهریورماه برگزار شود به امروز موکول شد که از فعالان عرصه صنعت چاپ استان به عنوان یک تکلیف تجلیل شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: صنعتگران بزرگی در حوزه صنعت چاپ در استان مشغول فعالیت بودند که امروز در میان ما نیستند و یاد آنها را گرامی می داریم.

 

هوشمند با بیان اینکه ظرفیت حوزه صنعت چاپ در استان خیلی بیشتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد، است، با توجه به ظرفیتی که در کشور عراق وجود دارد  و یقینا این ظرفیت می تواند موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در حوزه صنعت چاپ و توسعه آن شود.

 

گفتنی است این مراسم با تجلیل از پیشکوتان و فعالت حوزه چاپ استان ایلام با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات اداره کل استاندارد استان ایلاک برگزار شد.

کد خبر 1226105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha