«آب و اشتغال» مهمترین مطالبه مردم درمیان از رئیس جمهور

مولوی عبدالهی گفت: حل مشکل آب، بیکاری و ایجاد اشتغال از مهمترین انتظارات مردم شهرستان درمیان از رئیس جمهور در سفر دوم است که این مهم به عنوان معضلی بزرگ باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

مولوی سید احمد عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به سفر هیأت دولت به خراسان جنوبی اظهار داشت: مطالبات مردم شهرستان در دو بخش است بخش عمومی که شامل حل مشکل آب، بیکاری و ایجاد اشتغال است که این مهم به عنوان معضلی بزرگ باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد و بخش دوم هم استفاده از ظرفیت نخبگان اهل سنت در دستگاههای دولتی اشت.

 

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه مهمترین مشکل مردم بحث بیکاری است، افزود: اعتیاد هم ناشی از بیکاری و عدم اشتغال بوده و امید است در سفر دوم هیأت دولت به این مهم توجه بیشتری شود.

 

وی از دیگر مشکلات و دغدغه‌های مردم شهرستان به بازگشایی بازراچه میل 73 اشاره کرد و گفت: میل 78 تنها بازارچه شهرستان است و با وجود فعالیت بازارچه های نهبندان، سربیشه و زیرکوه این بازارچه هنوز فعال نشده است و از مطالبات به حق مردم می باشد و امید است در سفر رئیس جمهور این مشکل مورد بررسی قرار گیرد.

 

عبداللهی حل این مشکل را در افزایش تبادلات کالا بین دو کشور، ایجاد اشتغال، مهاجرت معکوس مهم دانست و از پیشنهادات در سفر اول به اختصاص اعتبار برای حل مشکل آبرسانی اشاره کرد و گفت: این مهم هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

 

امام جمعه اهل سنت اسدیه از دیگر مشکلات مردم مرزنشین درمیان به عدم پرداخت سهمیه سوخت مرزنشینان اشاره کرد و تأکید کرد: در حال حاضر این مهم اجرا نمی شود و در گذشته هم به خانواده های مرزنشین تا شعاع 25 کیلومتر پرداخت می شد که شامل بخش اعظمی از اهالی شهرستان درمیان نمی شد.

 

وی افزود: فعال شدن بازارچه و ایجاد اشتغال کار بزرگی است و امید است در سفر دوم هیأت دولت برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی و... به این مهم پرداخته شود.

 

مولوی عبدالهی حل مشکل کارخانه سیمان، قند قهستان و... را هم در ایجاد اشتغال منطقه مهم خواند و خواستار اجرایی شدن این مهم شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1226201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha