سالیانه ۱۲میلیون نهال در استان ایلام تولید می شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با تلاش مجموعه همکاران در استان اقدامات خوبی در حوزه جنگلکاری استان صورت گرفته و سالیانه ۱۲میلیون اصله نهال در استان تولید می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، «ابراهیم پیرزادیان» در جریان بازدید رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از طرح های جنگلکاری دهلران، اظهار کرد: توسعه نهالستان ها و افزایش تولید نهال در استان از مهمترین برنامه های اداره کل برای اجرای طرح زراعت چوب  در سطح استان است و در حال حاضر ۱۲ نهالستان در استان کار تولید نهال بر عهده دارند.

 

وی تصریح کرد: توسعه و کاشت زراعت چوب در استان می تواند نوید بخش صرفه اقتصادی برای کشاورزان استان و تامین کاغذ مورد نیاز کشور باشد و منابع طبیعی استان این نهال ها را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان و متقاضیان زراعت چوب قرار می دهد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: خوشبختانه با تلاش کارشناسان اداره کل منابع طبیعی ۶۵ گونه از گونه های جنگلی متناسب با شرایط اقلیمی استان در نهالستان های استان تولید می شود و در کشور استاندارد ترین نهال ها در سطح استان ایلام تولید می شود. 

 

وی به برخی گونه‌های تولید شده در نهالستان‌های سطح استان اشاره و تصریح کرد: گونه‌های سازگار و بومی مناطق زاگرسی از قبیل بنه و بلوط، داغداغان، کیکم، بادام و ارغوان و گونه‌های خاص نواحی رویشی خلیجی و گرمسیری و چوبده مثل کنار، انواع آکاسیا، گز، استبرق و اوکالیپتوس که با توجه به شرایط اقلیمی سازگاری فراوانی با شرایط آب و هوای استان قابلیت کشت دارند، تولید می‌شود.

 

پیرزادیان گفت: با توجه به تنوع گونه‌ای نهال‌های تولیدی و متناسب با زمان کاشت، آماده سازی بستر، تامین نهاده‌ها و عملیات اجرایی از اواخر اسفند ماه آغاز و تا اواسط بهار ادامه می‌یابد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام  خاطرنشان کرد: در بحث جنگل کاری با همراهی مردم طبیعت دوست استان اقدامات خوبی در استان در سال های اخیر  انجام شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری این مهم افزیش خواهد یافت.

 

 

کد خبر 1226332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha