ضرورت استفاده از ظرفیت مجامع خیرین برای خدمت رسانی بهتر به معلولان

طالبی با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از ظرفیت سایر مجامع خیرین برای خدمت رسانی بهتر به معلولان بهره گیرد، گفت: دستگاه های دولتی برای حل مشکلات معلولان دید جامعی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی شامگاه (4 آبان) در دیدار با شورای مشارکت های مردمی استان با بیان اینکه یکی از ابعاد جنگ تمام عیار دشمن، جنگ اقتصادی است، اظهار کرد: این موضوع به نوعی تاثیرگذار بر جمیع موضوعات اقتصادی در سطح جامعه است و از طرفی نیز عقب ماندگی های زیادی در استان از گذشته داریم که ملموس است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب دولت دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه کاره و به جا مانده از دولت های قبل است، گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی نیمه تمام در استان وجود دارد که از دولت دهم باقی مانده و این دولت مصمم بر اجرای آنهاست.

 

طالبی گفت: تاکید دولت سیزدهم بر اتمام پروژه های نیمه کاره در هر سطح کشور است و فرقی هم ندارد که پروژه درست جانمایی شده باشد و یا نه؛ چون از بیت المال برای این پروژه ها هزینه شده، دولت سیزدهم آنها را به اتمام خواهد رساند.

 

وی اظهارداشت: یک سری تعهداتی در پایان دولت دوازدهم ایجاد شد و بار مالی آنها بر دوش دولت سیزدهم افتاد که این ها نیز مردم مطالبه دارند و باید دولت حل و فصل کند، از طرفی هم اعتبارات دولتی محدود است؛ لذا می طلبد که خیرین و مردم نیکوکار و عزیز استان در موضوعات مختلف اجتماعی از جمله کمک به نیازمندان همانند گذشته پیشتاز باشند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشش تمام آسیب های اجتماعی با اعتبارات دولتی امکانپذیر نیست، گفت: افرادی که در حوزه های اجتماعی فعالیت دارند اجر دنیوی و اخروی بدنبال دارد.

 

طالبی ادامه داد: معلولان علاوه بر مشکلات مالی، مشکلات روحی، جسمی و درمانی و حتی زمین گیر بودن برخی افراد را دارند، لذا باید توجه ویژه ای به حوزه مشکلات معلولان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بحث های مشاوره ای قبل از ازدواج در حوزه معلولیت ها و موضوعات درمانی بعد از ازدواج در کاهش نرخ معلولیت بسیار موثر است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی و سازمان های مردم نهاد و تشکل هایی که در این حوزه ها کار می کنند، حوزه خدمت رسانی خود را بیشتر به روستاها ببرند و به زوج های جوان و خانواده ها مشاوره های قبل و بعد از ازدواج بدهند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: پیشگیری از معلولیت با انجام اقدامات مشاوره ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی استان باشد.

 

طالبی با اشاره به اینکه فاصله برگزاری جلسات مشارکت های مردمی بهزیستی از شش ماه به دو ماه کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: این جلسات به صورت دوره ای و در مراکز خیریه و موسسات برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه خانوارهای تحت پوشش بهزیستی که محروم از دریافت یارانه ها می باشند، لیست و مشخصات این افراد تهیه و از طریق دفتر اجتماعی استانداری به اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان برای پیگیری های بعدی ابلاغ می شود، افزود: جلسه ای با دستگاههایی که به استتناد قانون جامع حمایت از معلولان وظیفه خدمات ویژه و حمایتی از معلولان را دارند برنامه ریزی و توسط دفتر اجتماعی برگزار و در آنجا تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اداره کل بهزیستی استان از ظرفیت سایر مجامع خیرین برای خدمت رسانی بهتر به معلولان بهره گیرد.

 

طالبی افزود: همچنین شهرداری بیرجند بخشی از تابلوهای تبلیغاتی شهر را برای انجام کارهای تبلیغاتی به صورت رایگان در اختیار بهزیستی برای مقاطع خاص قرار دهد.

 

 

کد خبر 1226692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha