توجه به رویدادها با محوریت آداب و رسوم آیینی از اولویت های دولت است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: یکی از اولویت‌های برنامه تحول دولت در حوزه فرهنگی و اجتماعی توجه به رویدادها و امکان‌هایی با محوریت آداب و رسوم تاریخی و آیینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کاشان، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در حاشیه سفر یک روزه به کاشان، با حضور در برنامه زنده رادیو کاشان در خصوص مسائل فرهنگی منطقه کاشان با عوامل این مجموعه به گفت و گو نشست.

 

سید مجید امامی یکی از اولویت‌های فرهنگی کشور را توجه به زیست‌بوم‌ها دانست و گفت: یکی از اولویت‌های برنامه تحول دولت در حوزه فرهنگی و اجتماعی، توجه به رویدادها و امکان‌هایی با محوریت آداب و رسوم تاریخی و آیینی است.

 

وی با بیان این که در عرصه فرهنگ معنوی نیز پتانسیل زیادی در کشور به ویژه در منطقه کاشان وجود دارد، افزود: در این راستا قرارگاه نشاط اجتماعی در کشور تشکیل شده است و امیدواریم این جشن‌ها، رویدادها و از این دست مراسم‌ها را افزایش دهیم.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر تدوین شاخصه‌های فرهنگی کشور، ابراز داشت: این موضوع در برنامه هفتم توسعه به تفصیل قابلیت پرداخت دارد و از بخش خصوصی نیز می‌توان در این زمینه استفاده بهینه و حداکثری داشت.

 

وی با بیان این که بسیاری از رویدادهای منطقه کاشان ظرفیت تبدیل شدن به رویدادهای ملی را دارند، تصریح کرد: منطقه کاشان با توجه به ظرفیت های بالا، نیازمند توجه مستقیم است و از این رو در کنار خصلت‌ها و سایر پتانسیل‌ها باید صنایع خلاق را نیز رونق دهیم.

 

امامی، لازمه تحول ساختاری در عرصه فرهنگ را «مردم پایه» و «ارزش پایه» کردن گفتمان ترویج فرهنگی دانست و افزود: توسعه گردشگری کوتاه مدت با رویکرد فرهنگی و رویداد محور، توجه به توسعه صنایع فرهنگی و توجه به ظرفیت های منابع نظام ارزشی دینی و فکری به ویژه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله راهبردهای این تحول است.

کد خبر 1227140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha