داشته‌ها و آورده‌های انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود

امام جمعه ایلام با بیان اینکه داشته‌ها و آورده‌های انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان بیان شود، گفت: برای کار فرهنگی نیاز است مخاطب خود را بشناسیم و متناسب با شرایط، با آن حرف بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» ظهر امروز(۷ آبان) در جمع اساتید، مبلغان دینی و معلمان آموزش و پرورش ایلام، اظهار کرد: کار فرهنگی، در کنار لذت بخش بودن، سخت است، آثار کار فرهنگی بسیار دیر دیده می‌شود.

 

وی گفت: جوانان جستجوگر هستند و کار کردن با آنها مشکل است، در این جنگ شناختی،  نیاز است با جوانان با وجود تبلیغات رسانه ای دشمنان، با محوریت جهاد تبیین گفت و گو کرد، آنها را آگاه کرد و دشمن را به آنان شناساند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: در این جنگ شناختی، دشمنان در حال  برنامه ریزی هستند، باید داشته‌هایمان را به جوانان و نوجوان بگوییم، جمهوری اسلامی از همان آغاز انقلاب یا در شرایط تحریم بوده و یا جنگ و یا هر دو، با این وجود پیشرفت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف داشته که باید برای نسل جوان و نوجوان گفته شود.

 

وی تصریح کرد: دانش آموزان و دانشجویان به خاطر داده‌های دشمن، خیلی به داشته‌های جمهوری اسلامی ایران دقت نکرده‌اند، به خوبی دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران برای این نسل بازگو نشده است، در این زمینه غفلت شده و باید روی مسئله فرهنگی جهاد تبیین کار شود و دستاوردها برای نسل جوان بازگو شود.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: زمانی آمریکایی‌ها از ما حق توحش می‌گرفتند، امروز به برکت نظام و انقلاب اسلامی، یک ابرقدرت در دنیا هستیم و حرف‌های زیادی به خصوص در عرصه علمی برای گفتن داریم که باید بازگو شوند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: داشته‌ها و آورده‌های انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان گفته شوند، باید تبیین کنیم از کجا به کجا رسیده‌ایم، الان جمهوری اسلامی ایران در عرصه علمی در رتبه ۱۵ دنیا قرار گرفته است.

 

وی گفت: درصد فقر در آمریکا بیش از جمهوری اسلامی ایران است، باید دستاوردها را بیان کنیم، برای کار فرهنگی نیاز است مخاطب خود را بشناسیم و متناسب با شرایط، با آن حرف بزنیم.

 

امام جمعه ایلام اضافه کرد: باید دشمن را شناخت، دشمن شناسی از اصول اصلی کار فرهنگی و جهاد تبیین است، تبلیغات و نحوه تبلیغات دشمن را برای نسل جوان و نوجوان ما بازگو شود.

 

 حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: در جهاد تبیین باید دانش و مهارت لازم را داشته باشیم تا به سوالات، شبهات و ابهامات پاسخ داده شود، در این زمینه نیاز است مسئولان فرهنگی اطلاعات کافی و تخصصی داشته باشند.

 

وی  خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال انحراف دانش آموزان است، باید روی این مسئله کار کنیم، خونسردی از دیگر اولویت‌ها در کلاس درس باید باشد.

کد خبر 1227430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha