کرسی های آزاد اندیشی با حضور افراد کاربلد در دانشگاه ها برگزار شود

قناعت گفت: کرسی های آزاد اندیشی با حضور افراد کاربلد در سطح دانشگاه های خراسان جنوبی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه شنبه (۷ آبان) با حضور در ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی حدود چهار ساعت پای درد و دل و صحبت های دانشجویان نشست. 

 

استاندار خراسان جنوبی در نشست با دانشجویان ضمن تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ شیراز، اظهار کرد: چنین حوادثی نشان از عجز و ناتوانی دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران و عصبانیت آنها از پیشرفت های کشور دارد.


وی با اشاره به آشوبگری های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و ایجاد جنگ روانی برای بر هم زدن امنیت کشور، گفت: اغتشاشات اخیر در ایران نشان می دهد که دشمن در تمام پروژه ها و برنامه های خود علیه جمهوری اسلامی ایران به بن بست رسیده و چاره ای جز این اقدامات برای ضربه زدن به نظام ندارد، برای همین می بینیم که حمایت از اغتشاشگران به صورت علنی و توسط مقامات رسمی غربی صورت می گیرد.

 

قناعت در ادامه مسائل این روزهای کشور را رقم خوردن یک برگ دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: چنین اقداماتی که امروز در کشور شاهدیم، در اوایل دهه ۶۰ نیز در کشور وجود داشت اما با این تفاوت که آن زمان جمعیت بیشتری نسبت به امروز از آن اقدامات حمایت می کردند، اما امروز ملت عزیز و بصیر ایران اسلامی، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

 

وی با اشاره به برخی سختی ها و مشکلات روزهای اول انقلاب در کشور و ایجاد ناامنی و درگیری توسط منافقین و گروه های معاند مختلف، افزود: جمهوری اسلامی ایران در آن فضای سخت روی پای خود ایستاد و اموراتش پیش رفت و انقلاب با اقتدار هر چه بیشتر به روند رو به رشد خود ادامه داد.


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر نشان می دهد که دشمن یک جنگ ترکیبی را علیه کشور به راه انداخته است، عنوان کرد: دلیل اصلی این اتفاقات پیشرفت های روزافزون و قدرت ایران است.

 

قناعت با بیان تلاش رسانه ای دشمنان برای تزریق ناامیدی در جامعه، گفت: دشمن در جنگ شناختی و ادراکی تصویر و درک مورد نظر خود از یک واقعه را به مردم القا می کنند.

 

وی با تاکید بر آنکه غربی ها امروز به فروپاشی و اضمحلال رسیدند، افزود: آمریکا همیشه وقتی اتفاقاتی در کشور می افتاد با واسطه از آن اتفاقات حمایت می‌کرد؛ اما امروز مسئولان آمریکایی به میدان آمدند و از اغتشاشات و داعش به صورت علنی حمایت می کنند و رسوایی جهانی را برای خود رقم می‌زنند؛ چراکه اقتصاد آنها در حال فروپاشی است و مجبور به دست و پا زدن برای ماندن هستند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آمریکا در ۱۰ سال آینده به چند ایالت تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: امروز گرانی و آنفولانزا در آمریکا بیداد می کند اما هیچ کس حرفی از مشکلات غربی ها نمی زند، چراکه امپراطوری رسانه در اختیار آنها است.


قناعت با بیان اوضاع نامناسب انگلستان و تغییر پنج دولت در این مدت، افزود: کشوری که هنوز حکومت آنها سلطنتی انجام می شود امروز برای ایران حرف از دموکراسی می‌زند!


وی با تأکید بر اینکه امروز ایران در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت است، ادامه داد: نشانه های آن را می توان در افزایش فروش نفت، صادرات واکسن کرونا، افزایش صادرات غیر نفتی، عضویت ایران در معاهده شانگ‌های و ثبات اعتبار پول ملی مشاهده کرد.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر این اقتدار و اقتصاد ایران پایدار شود برای کشورهای منطقه هزینه خواهد داشت؛ لذا اینها تمام توان خود را برای ضربه زدن به ایران گذاشته اند. 

 

قناعت با بیان اینکه اولین کسی که پیشنهاد داد در کلاس های درس پرده بکشند، میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و صادق زیباکلام بودند، یادآور شد: آن زمان مقام معظم رهبری که رئیس جمهور بودند، دستور دادند جلوی عملی شدن این ایده گرفته شود، همین افراد امروز دم از آزادی می زدند!

 

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که قانون اساسی و نوع حکومت خود را به رفراندم بگذارند و این موضوع در تاریخ هیچ کشوری در دنیا پیدا نمی شود، گفت: اما جمهوری اسلامی ایران این کار را انجام داده است و قانون اساسی و نوع حکومت خود را به رفراندم گذاشته است. 

 

وی با بیان اینکه کرسی های آزاداندیشی با حضور افراد کاربلد باید در دانشگاه ها برگزار شود، متذکر شد: نباید مسئولان دانشگاه ها از برگزاری کرسی آزاداندیشی بترسند و بلرزند.


قناعت با بیان اینکه غرب زن را با نگاه بردگی و کالا می بیند اما در جمهوری اسلامی ایران، آزادی برای زنان به برکت خون شهدا ایجاد شده است، گفت: دشمن می‌خواهد ایران را به شش قسمت تبدیل کند چون تنها کشوری است که با اتحاد شیعه و سنی جلوی زیاده خواهی آمریکا ایستاده است. 

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: اینکه برخی از کشورها بر علیه ایران بسیج شدند نشان از عظمت جمهوری اسلامی ایران است. 

 

وی در ادامه یکی از وظایف بسیج دانشجویی را ایجاد زمینه درک سیاسی مطرح کرد و گفت: متاسفانه تاکنون در زمینه جذب اساتید حزب اللهی و متدین در دانشگاهها کوتاهی شده است.

 

قناعت همچنین در خصوص مشکلات صنفی و مطالبات دانشجویان و انفعال مسئولان دانشگاه و کرسی های آزاد اندیشی و حضور مسئولان در دانشگاه، بیان کرد: جلسه ای برای بررسی مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه بیرجند و فرهنگیان در اولین فرصت در دفتر معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری با حضور روسای دانشگاهها و جمعی از معاونت های دانشجویی و چند تن از دانشجویان برگزار خواهد شد.

 

وی در مورد موضوع عدم همکاری برخی از مسئولان با تشکل های دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی، گفت: چرا برخی مسئولان کم لطفی می کنند و همکاری لازم را ندارند؟
 

 

 

کد خبر 1227503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha