برگزاری یادواره «شهدای تخریب چی » در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از برگزاری یادواره شهدای تخریب چی و تکریم از ۲۶ شهید تخریب چی این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: یادواره «شهدای تخریب چی » شهرستان آران و بیدگل با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این یادواره با حضور سردار حمید مختص آبادی (معاون فرهنگی سپاه قدس)، امام جمعه آران و بیدگل، مسئولین و جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سالن شهدای هنرمند این شهرستان برگزار شد.

 

ضابطی ادامه داد: اجرای سخنرانی، خاطره گوئی و اجرای گروه سرود کریم اهلبیت(ع) و تجلیل از ۲۶  شهید تخریب چی و ۵ خانواده جانباز با اهدای تندیس یادواره تجلیل از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل تصریح کرد: این یادواره ها فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهیدان و آرمان های نظام مقدس و تکریم و پاسداشت حماسه آفرینی های شهدا به ویژه شهدای گرانقدر تخریب شهرستان آران و بیدگل است.

 

ضابطی با بیان این جمله از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که "فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست" اذعان داشت: برگزاری این یادواره فرصتی مناسب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت و زنده نگه داشتن نام های نورانی شهیدان، جانبازان و رزمندگان است.

 

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس، آشناترین واژه در حماسه های عزت آفرین ایران است و خاطرات دلاوری ها، حماسه آفرینی ها و رشادتهای آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگارمانده و خواهد ماند افزود: دفاع هشت‌ساله ما از میهن مان پدیدآورنده صحنه‌هایی سراسر درس و پند برای همه نسل‌ها و اعصار است و همه باید تلاش کنیم تا این رشادت‌ها، غیرتها و مردانگی ها همواره در اذهان باقی بماند.

 

عضو کارگروه ایثار و شهادت شهرستان آران و بیدگل گفت: در این شرایط حساس؛ وظیفه مسئولین است که همانگونه که شهدای گروه تخریب ایثار کردند، و خطر را به جان خریدند تا معبر را برای عبور لشگر باز کنند اکنون نیز مسئولین می بایست خطر کنند و معبر را برای ظهور آقا امام زمان(عج) باز کرده و شرایط را مهیا کنند.

 

 

ضابطی ضمن اشاره به اینکه شهدا نظرکرده الهی هستند اظهار امیدواری کرد:  انجام این برنامه ها جدای از انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزشهای دفاع مقدس و ماندگاری یاد و نام شهدا، باعث ترویج و انتقال اخلاق و روحیات فردی، اجتماعی، خانوادگی و ویژگی های شخصیتی این شهدا شود.

 

 شهرستان آران وبیدگل با تقدیم بیش از ۸۴۰ شهید، ۱۵۰۰ جانباز و ۶ هزار و ۲۰ رزمنده در دوران انقلاب و دفاع مقدس، رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت در کشور به‌دست آورده و دارالشهدای ایران اسلامی لقب گرفته است.

کد خبر 1227586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha