قیام دهه نودی ها در تشییع رفیق شهیدشان/ از صفِ ۳۱۳ تا بهت سلام می کنم

این تابوت که می بینی و آن کوتاه قامتان بزرگمردی که زیر آن را گرفته اند و پیش می روند؛ همان هایی هستند که صدایشان عالم گیر شد؛ همان ها که همین چند ماه پیش گفته بودند: «نبین قدم کوچیکه پاش بیفته من برات قیام می‌کنم.»

 خبرگزاری شبستان -کرمان؛ طاهره بادامچی

 

 

تشییع پیکر پاک و مطهر یک دانش آموز هشت ساله از نسل دهه نودی ها، این بار در هفته بسیج دانش آموزی و در آستانه ۱۳ آبان، روز دانش آموز دربردارنده پیام های فراوانی است.

 

 

نامش«علی اصغر» و پایین بودن سن و سال او ناخودآگاه تو را به کربلا می برد و بی اختیار مرثیه طفل ۶ ماهه را برایت تداعی می کند؛ بیش از هزار سال از کربلا گذشته اما جنایت آفرینی حرمله ها تمامی ندارد؛ برایشان فرقی نمی کند با نیزه گلوی طفلی بر دستان پدر را هدف بگیرند یا با گلوله سَری را که در آغوش پدر مأوا گرفته باشد.

 

 

 

اینجا کرمان است؛ حسینیه ثارالله -معراج شهدای جنگ- امروز هم معراج شهدا است؛ اینبار اما شهدایی از نسل دهه ۹۰. اینجا فرازهای سرود «سلام فرمانده» عینیت پیدا کرده و گواه آن، تابوت کوچکی است که مزین به پرچم مقدس ایران بر دوش نوجوانان دهه هشتادی و نودی حمل می شود.

 

 

این تابوت که می بینی و آن کوتاه قامتان بزرگمردی که زیر آن را گرفته اند و پیش می روند؛ همان هایی هستند که صدایشان عالم گیر شد؛ همان ها که همین چند ماه پیش گفته بودند:

 

 

«سلام فرمانده! سلام از این نسل غیور جامانده، سلام فرمانده! سید علی دهه نودی هاشو فرا خوانده»

 

 

 

نمی دانم این جاماندگی چه آهی و چه سوزی داشت که خیلی زود، رسیدند و لبیک های آنان در غروبی سرخ به هنگامه استجابت دعا در لحظات ملکوتی اذان حرم، اجابت شد و ثابت کردند «با همین قد کوچیکم خودم سردارت میشم»

 

 

شهید علی اصغر لری گوئینی به همراه شهیدان آرشام سرایداران و محمدرضا کشاورز آمده اند تا بگویند:

 

«نبین قدم کوچیکه پاش بیفته من برات قیام می‌کنم

نبین قدم کوچیکه مثل میرزا کوچک کارو تموم می‌کنم

نبین قدم کوچیکه از صف ۳۱۳ تا بهت سلام می‌کنم»

 

 

 

 

شاید آن روزی که علی اصغر و آرشام و محمدرضا سرود سلام فرمانده را با همه وجودشان می خواندند، گمان نمی کردند اینقدر زود خریدار پیدا کنند اما به گمانم این فرزاها را جور دیگری خوانده بودند، جوری که گلچین شدند:

 

« عهد میبندم روزی لازمت بشم

عهد میبندم حاج قاسمت بشم

عهد میبندم مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم»

 

و چه باصلابت پای عهدشان ایستاند؛ چه به هنگام لازم شدند، حاج قاسم شدند و مثل سربازان گمنام حضرت، خادمی کردند، طوبی لهم، طوبی لهم! گوارایتان باد این همه عزت و سربلندی.

 

 

 

و دشمن عنود بدکردار بداند که این انقلاب زنده است؛ گواه آن خون های جاری در رگ هایی است که این روزها در سراسر کشور به دفاع از خون های به ناحق ریخته شده بر زمین، در جوش و خروش است؛ سربازان انقلاب اسلامی از نسل های مختلف آماده جانفشانی برای انقلاب اسلامی هستند و دست از انقلاب برنمی دارند زیرا به فرموده رهبری معظم انقلاب« این انقلاب به مهدویت متصل خواهد شد و هرکس پیاده شود باخته است» 

 

 

عهد بسته ایم به فضل الهی تا آخرین نفس پای انقلاب و ولایت بمانیم.

 

 

 

علی اصغر لُری گوئینی، دانش آموز دوم دبستان مدرسه عشایری روستای چاه قوسکی از شهرستان سیرجان که چهارم آبان ماه به همراه پدر، بردار و پدربزرگ و مادربزرگ خود در حرم مطهر شاهچراغ مشغول زیارت بودند، مورد اصابت گلوله های حقد و کینه تروریست های تحت حمایت استکبار جهانی قرار گرفتند که علی اصغر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

پیکر پاک و معصومانه او از روز گذشته در نقاط مختلف در حال تشییع است و فردا سه شنبه(۹ آبان) در گلزار شهدای سیرجان تدفین خواهد شد؛ تصاویر وداع با شهید در کرمان را از اینجا ببینید.

 

 

 

کد خبر 1227843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha