همایش سیره و زمانه امام حسن عسگری (ع) در قم برگزار شد

همایش سیره و زمانه امام حسن عسگری (ع) همزمان با سالروز میلاد آن حضرت در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام حمید رضا مطهریدر این همایش با اشاره به دریافت ۱۱۰ مقاله علمی گفت: این همایش در جریان سلسله همایش‌هایی با عنوان ابناء الرضا است که همایش‌هایی در خصوص سیره و زندگانی اهل بیت (ع) است که پس از برگزاری همایش امام جواد (ع) و امام هادی (ع)، امروز میزبان همایش بررسی سیره و زمانه امام حسن عسگری (ع) هستیم.

 

دبیر علمی همایش سیره و زمانه امام حسن عسگری (ع) افزود: این همایش در ۶ کمیسیون برگزار می‌شود که ۳ کمیسیون در صبح و ۳ کمیسیون در عصر خواهد بود که در این کمیسیون‌ها پژوهشگران مقالات خود را ارائه خواهند داد.

 

وی در خصوص محور‌های کمیسیون‌ها گفت: سیره و سبک زندگی امام حسن عسگری، زمانه امام حسن عسگری، امام حسن عسگری از نگاه دیگران، امام حسن عسگری و شیعیان، امام حسن عسگری وتمدن اسلامی و امام حسن عسگری و مستشرقان محور‌های اصلی مقالات را تشکیل می‌دهد.

 

دبیر علمی این همایش با بیان اینکه قرار است همایشی بین المللی با عنوان ابناء الامام الرضا در کشور عراق برگزار شود افزود: ۳۰ مقاله برگزیده این همایش در قالب ۳ جلد چاپ و به زبان عربی ترجمه خواهد شد و درکنار ۳ جلد آثار چاپی محققان عراقی در این همایش بین المللی که در پایان امسال یا اوایل سال آینده درکشور عراق برگزار می‌شود ارائه خواهد شد.

کد خبر 1229005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha