بخش رادیو تئاتر هجدهمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر مقاومت در شیراز افتتاح شد

مراسم هجدهمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر مقاومت با افتتاح بخش رادیو تئاتر در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، مراسم هجدهمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر مقاومت، امروز سه شنبه (17 آبان)  در سالن اجتماعات سپاه ناحیه ثارالله شیراز و با افتتاح بخش رادیو تئاتر در شیراز برگزار شد.

سردار حسن عبدالله ‌زاده در این مراسم با تاکید بر مقاومت به عنوان حلقه گمشده بسیاری از تمدن ها گفت: امام خمینی (ره) همواره بر گفتمان مقاومت  تاکید ویژه دشاتند و امروز میزبانی از هجدهمین جشنواره بین ‌المللی تئاتر مقاومت در سومین حرم اهل بیت (ع) مایه افتخار ماست.

جانشین فرماندهی سپاه فجر افزود: مقاومت یکی از زیربناهای اصلی انقلاب اسلامی و دست یابی به استقلال همان مقاومتی است که برای پیروزی انقلاب در راه آن تلاش شده است.

وی ترویح گفتمان مقاومت با زبان هنر را اثربخش و موثر عنوان کرد و گفت: جشنواره بین ‌المللی تئاتر مقاومت فرصتی برای بیان مولفه‌ های مختلف مقاومت با زبان هنر است و استان فارس با 15 هزار شهید و حضور در عرصه های دفاع مقدس در زمینه مقاومت و هنر این حوزه حرف های بسیاری برای گفتن دارد که در قالب تئاتر به خوبی با زبان هنر قابل انتقال به جامعه است.

سردار عبدالله زاده همچنین تلاش شهید آوینی در روایت دفاع مقدس را ارج نهاد و بیان کرد: روایت فتح و دوران دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان اسلام، مصداق استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم مقاومت است که شهید آوینی به آن عمل کرد.

وی ادامه داد: روایتگری دستاوردهای انقلاب در انجام جهاد تبیین حائز اهمیت است و اگر روایت ها به موقع به نسل جوان جامعه منتقل نشوند، فرصت سو استفاده دشمن برای فتنه انگیزی و توطئه فراهم می شود.

سید وحید فخر موسوی هم در این مراسم گفت: جشنواره بین ‌المللی تئاتر مقاومت همزمان با پیاده روی اربعین در 15 شهریور و با عنوان «حرم تا حرم» آغاز شده است و پیش از این بخش تئاتر خیابانی این جشنواره در یزد افتتاح شد و امروز بخش رادیو تئاتر در شیراز افتتاح می شود و در پایان ماه هم بخش تئاتر صحنه ای آن در مشهد مقدس افتتاح خواهد شد.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت ادامه داد: از 11 اثر ارسال شده از مراکز استان ‌ها به دبیرخانه جشنواره یک اثر به فارس تعلق دارد و اجراهای جشنواره تئاتر مقاومت در شیراز، از امروز در سالن فرهنگ» اسناد و کتابخانه ملی فارس و 2 سالن‌ «مهر» و «غزل» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می شوند و اختتامیه هم پنج شنبه برگزار خواهد شد.

مهدی متولیان هم با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت با همکاری مشترک بخش هنری و نظامی گفت: رده های فرهنگی در سپاه وجود دارد و یکی از وظایف سپاه به عنوان یک نهاد نظامی و نیروی مسلح، حفاظت از دستاوردهای فرهنگی و نظامی انقلاب است و مشارکت سپاه در این جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، حمایت از همین دستاوردهای فرهنگی به شمار می رود و پاسداران هم در عرصه‌ های فرهنگی ایفای نقش می کنند.

معاون راهبردی بنیاد روایت فتح ادامه داد: در جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت شاهد امیدآفرینی هستیم زیرا نگاه مثبت و روشن به آینده در حوزه مقاومت وجود دارد.

وی با تاکید بر این موضوع که علیرغم وجود مشکلات در جامعه، مردم پای نظام ایستاده اند، تصریح کرد: راهپیمایی 10 میلیون نفری مردم در 13 آبان در سراسر کشور مصداق همین موضوع است.

کد خبر 1230465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha