شفاف سازی مالیاتی با جدیت دنبال می شود/  انتقال پرونده نفت و گاز غرب به ایلام زمینه ساز توسعه استان است

جنتی با بیان اینکه انتقال پرونده نفت و گاز غرب به ایلام زمینه ساز توسعه استان است، گفت: دولت سیزدهم بحث شفاف سازی مالیات ها را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام، صبح امروز(۱۸ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: با هوشمند کردن سیستم های مالیاتی و شفاف شدن درآمدهای مودیان مالیاتی، در طول یکسال گذشته، ۷ هزار پرونده به پرونده های مشاغل در حوزه درآمدهای مالیاتی استان اضافه شده است.

 

« غلامرضا جنتی» با بیان اینکه رسیدگی به پرونده های مهم مالیاتی استان در این سه ماه با جدیت دنبال شده است و در سال گذشته با اقدامات انجام شده حدود ۹۵ درصد اظهارنامه هایی که مودیان تسلیم کرده اند قطعی و ابلاغ شده است،گفت: رضایت مندی مودیان قبل از وصول مالیات یکی از اولویت‌های ما در اداره کل امور مالیاتی است.

 

وی با اشاره به اینکه با رسیدگی به پرونده های مهم مالیاتی استان از جمله ابلاغ اوراق مالیاتی و اشخاص حقوقی، وصول از درآمدهای مشاغل استان، درآمد استان ایلام نسبت به سال گذشته افرایش یافته است، ابراز کرد: دولت سیزدهم بحث شفاف سازی مالیات ها را در دستور کار قرار داده  و با اقدامات انجام شده بحث درامدهای واقعی و جلوگیری از فرار مالیاتی را ه حداقل برساند.

 

جنتی با تقدیر از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم ایلام در راستای پیگیری انتقال پرونده نفت و گاز غرب، اظهار کرد: انتقال این پرونده به استان ایلام می تواند در چند بخش  می تواند تاثیر مثبت و به سزایی  داشته  باشد و سهم خوبی در توسعه و ارتقای زیرساخت های استان ایفا کند.

 

 وی با بیان اینکه انتقال این پرونده به استان در افزایش درآمدها در  چند حوزه منبع درآمدی تاثیرگذار است، گفت: یکی از منابع درآمدی استان بحث ارزش افزوده است که شامل ۴ درصد سهم درآمد عمومی، ۴ درصد سهم عوارض ارزش افزوده و ۱ درصد هم سهم بیمه سلامت است.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام ابراز کرد: ۴ درصد سهم ارزش افزوده که مربوط به درآمد عمومی استان است و ۴ درصد عوارض ارزش افزود که سهم شهرداری ها، دهیاری ها، عشایر و روستاهای فاقد دهیاری است که می تواند با توجه به مشکلات شهری و روستایی در استان، تاثیر خوبی  بر بخش درآمدی شهرداری ها و وضعیت زیرساخت های شهرها و دهیاری ها داشته باشد.

 

وی گفت: یکی دیگر از منابع درآمدی در موضوع انتقال پرونده نفت و گاز غرب به ایلام است که محیط زیست این واحد را آلاینده معرفی کرده است که۱۰۰ درصد این درآمد ها به شهرداری هایی که تحت تاثیر آلایندگی این واحد تولیدی قرار می گیرند تعلق خواهد گرفت و بخش حقوق که مالیات آن به خزانه استان واریز می شود.

 

نجفی با اشاره به اینکه بخشی دیگر از درآمدها مربوط به بخش عملکردی این شرکت است که در مجموع  انتقال این پرونده می تواند زمینه های مناسبی را در راستای توسعه زیرساخت های مناطق کم برخوردار استان ایجاد کند.

 

وی بیان کرد: در  طول سه ماه گذشته امسال نزدیک ۱۲۰۰ میلیارد ریال از بخش مودیانی که مشمول عوارض ارزش افزوده بودند وصول شود که در مقایسه با سال گذشته  افزایش قابل توجهی داشته ایم که این میزان بین شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری اختصاص پیدا کرده است.

 

جنتی خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه که توانستند در فرآیند انتقال این پرونده و انعکاس اخبار اطلاعاتی نقش آفرینی کنند و نقش مهمی در بحث رضایت مندی مردم در جهت وصول مالیات و رسیدگی و فرآیند آن داشتند،تشکر می کنیم، انشاالله همراهی رسانه ها استمرار داشته باشد که بدون همراهی شما رسیدن به اهداف واقعی که در قانون مشخص شده امکان پذیر نیست.

 

 

کد خبر 1230689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha