عمده مشکلات جامعه در اثر بی توجهی به قرآن است

حجت الاسلام حسینی گفت: تلاش برای نشر و اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه به نفع جامعه، انقلاب و کشور خواهد بود چرا که عمده مشکلات جامعه در اثر بی توجهی به این معجزه الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اصفهان، حجت‌الاسلام سیدسعید حسینی در دیدار با برگزیدگان و فعالان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مناسبت آغاز هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها گفت: تلاش برای نشر و اشاعه فرهنگ قرآن در جامعه به نفع جامعه، انقلاب و کشور خواهد بود چرا که عمده مشکلات جامعه در اثر بی توجهی به این معجزه الهی است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه منشا ظلم و فساد در جامعه جهل است، گفت: قرآن تنها سرمایه ای است که می تواند بشریت را از ظلم و جهل نجات دهد.

 

وی با تاکید بر اهمیت موضوع مهدویت، اظهار داشت: برای ظهور امام زمان (عج) باید تلاش کنیم، اگر به این موضوع بی تفاوت نباشیم و به فکر ظهور منجی بشریت باشیم خداوند ظهور امام زمان (عج) را مثل ماجرای ظهور حضرت موسی (ع) را جلو می اندازند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین در خصوص مهدویت گفت: انسان‌ها به دنبال تحقق ارزش‌ها هستند؛ اما اکثر آنان خود را در این راه شکست‌خورده می‌بینند. در این میان، باور به مهدویت و مهدی موعود، روحیه ی امیدواری به آینده‌ای روشن را در انسان زنده می‌کند.

 

کارشناس قرآنی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هم در این دیدار در مورد برنامه ها و فرایند امور قرآنی این دانشگاه و جشنواره قرآن و عترت توضیحاتی را ارائه و به مراحل و مخاطبین جشنواره و بخش ها و رسته های آن اشاره کرد.

 

فاطمه قدرت الهی افزود: در سال های متوالی دانشگاه علوم پزشکی کاشان حائز رتبه برتر قرآنی در سه گروه اساتید، دانشجویان و کارکنان در سطح کشور شده است.

 

 ۱۸ الی ۲۴ آبان ماه، مصادف با ایام رحلت مفسر بزرگ قرآن کریم مرحوم علامه طباطبایی (ره) از سوی شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه ها به عنوان هفته قرآن و عترت دانشگاه ها نامگذاری شده است.

 

کد خبر 1231559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha