چهاردهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد همدان برگزار می شود

چهاردهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد همدان با حضور دانشجویان در این واحد دانشگاهی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، چهاردهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد همدان با حضور دانشجویان دوشنبه ۲۳ آبان در این واحد دانشگاهی برگزار می شود. در این یادواره که پس از نماز مغرب و عشا برگزار می شود؛ سردار سبحانی فر، مشاور فرمانده سپاه سخنرانی خواهد کرد.

 

دانشگاه آزاد واحد همدان به عنوان نخستین دانشگاه استان همدان، افتخار میزبانی از شهدای گمنام دفاع مقدس را یافته و 1۴ سال پیش در 4 آبان 1387 مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، پیکر مطهر 5 شهید گمنام با تشییع باشکوه و به‌یادماندنی مردم در مرکز علمی به خاک سپرده شد.

 

دو سال بعد و در آستانه برگزاری کنگره امیران، سرداران، فرماندهان و 8 هزار شهید استان همدان، یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد رونمایی شد. این یادمان که زیبایی ویژه‌ای دارد، بنایی مکعب شکل متأثر از کعبه بوده که کتیبه‌های بالای آن، نمادی از پیشانی‌بند شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

 

یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد همچون نگینی در فضای این مرکز آموزشی درخشیده و استادان، کارکنان و دانشجویان هر روز با گذر از کنار این بنا به مقام شامخ شهدا ادای احترام می‌کنند.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان هم به همراهی ریاست و سایر بخش‌ها، هر سال یادواره باشکوهی را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام خاک‌سپاری شده در دانشگاه برگزار می‌کند.

کد خبر 1231641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha