اولین فیلم سینمایی دفاع مقدسی در ایلام ساخته می شود/ رونمایی از ۲۷۰ عنوان  کتاب در ایلام

هوشمند با بیان اینکه همزمان با هفته کتاب از ۲۷۰ عنوان از تازه های نشر استان رونمایی می شود، گفت: اولین فیلم سینمایی استان با موضوع دفاع مقدس با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، گردهمایی هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان ایلام، عصر امروز (۲۱ آبان) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و استاندار ایلام، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های مختلف استان در حسینیه حضرت زینب کبری (س) برگزار شد.

 

علی هوشمند در این نشست با بیان اینکه این نشست به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با موضع جهاد تبیین و بررسی اغتشاشات اخیر برگزار شده است، گفت: استان ایلام در حوزه شورای اطلاع رسانی دولت در کشور جزو استان های پیشگام بوده است و هم در شورای فرهنگ عمومی در زمینه توجه به موضوع جهاد تبیین و تشکیل جلسات مختلف در این راستا با اصناف و اقشار مختلف از استان های برتر در کشور بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به برگزاری نشست بصیرتی با اهالی رسانه و مطبوعات استان با محتوای بسیار غنی به منظور شناخت و آگاهی از واقعیت های حوادث و اغتشاشات اخیر، ابراز کرد: برگزاری نشست های بصیرتی نقش مهمی در راستای تبیین واقعیت ها و  ارزش ها و دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی در بین آحاد مختلف جامعه داشته است.

 

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته کتاب در استان، یادآور شد: در این هفته ۱۲ عنوان برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود و همچنین در این هفته بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب به مدارس، مساجد و مناطق محروم استان و دوستداران کتاب در استان  اهدا  خواهد شد.

 

هوشمند با اشاره به برگزاری آیین رونمایی از تازه های نشر استان، ابراز کرد: در ابتدای سال جاری تا کنون ناشران و مولفان ما در استان ۲۷۰ اثر چاپ شده را  آماده رونمایی دارند و همچنین آیین تجلیل از فعالان حوزه نشر و‌ چاپ کتاب نیز از دیگر برنامه های این هفته  خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه تداوم نشست های بصیرتی با محوریت جهاد تبیین یکی از برنامه های شورای فرهنگ عمومی در استان است، گفت: جهاد تبیین یکی از محورهای اصلی شورای فرهنگ عمومی استان است و در این راستا نیز تلاش می شود با برگزاری نشست های بصیرتی، فعالیت های خوبی در این زمینه در استان انجام شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم و مسئولان استان ساخت یک فیلم سینمایی با موضوع ایلام در دفاع مقدس بوده است، ابراز کرد: ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق بنیاد فارابی و همچنین ۱۰ میلیارد تومان از طریق استانداری ایلام برای ساخت اولین فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس در استان اختصاص یافته است.

 

کد خبر 1231651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha