بیش از ۴ میلیارد ریال کمک برای مساجد و بقاع متبرکه جمع آوری شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: امسال، چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل کمک های موقوفات برای مساجد و بقاع متبرکه شهرستان جمع آوری شده است.

سعید علیپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: بیش از ۷۰ درصد مساجد این شهرستان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد، ۲۲۰ باب مسجد شهری و روستایی که اکثرا قدمت بالایی دارند بر اثر بلایای طبیعی دچار فرسودگی شده که نیاز به تعمیر و مرمت دارد و امید است با تخصیص به موقع اعتبارات در نوسازی و تعمیر مساجد اقدامات ارزنده ای صورت گیرد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان خاطرنشان کرد: همچنین امسال، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح های نیمه تمام این اداره در شهرستان مصوب شد که با تخصیص اعتبارات مزبور نوسازی، توسعه و تجهیز مساجد، بقاع متبرکه و سایر اقدامات عمرانی در بحث موقوفات هزینه و انجام خواهد شد.

 

علیپور با اشاره به کمک های مردمی جمع آوری شده عنوان کرد: امسال خیران و نیکوکاران شهرستان ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی به این اداره کمک کردند و علاوه بر آن کمک های غیرنقدی شامل توزیع بسته معیشتی، بسته مهر تحصیلی، کمک درمانی و توزیع غذای گرم هم برای نیازمندان و محرومان شناسایی شده صورت گرفت.

 

وی ضمن تشکر از خیران و نیکوکاران که همیشه در مواقع ضروری به نیازمندان کمک می کنند، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت لوازم التحریر، پوشاک، کفش و سایر نیازمندی های دانش آموزان محروم در سال تحصیلی که دغدغه ها و مشکلاتی را برای آنان و خانواده هایشان فراهم کرده بود، کمک های مردمی و خیران بخشی از این مشکلات را رفع کرد.

 

این شهرستان با سه هزار و ۲۰۵ رقبه بیشترین رقبات استان را دارد و دارای ۹۶۷ موقوفه و ۶۲ بقاع متبرکه است.

 

کد خبر 1231764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha