شناسایی ۹ واحد صنعتی ‌آلاینده در خراسان جنوبی

حاتمی از شناسایی ۹ واحد صنعتی در فهرست صنایع آلاینده خبر داد و گفت: بر اساس پایش های صورت گفته تاکنون ۷۲ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، اسدالله حاتمی امروز دوشنبه (۲۳ آبان) به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: بر اساس پایش‌های انجام شده در سه ماهه دوم امسال 9 واحد صنعتی استان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفته‌اند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به الزام رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی، متاسفانه برخی واحدهای استان در زمینه زیست محیطی ضعیف عمل کرده‌ اند، گفت: تاکنون ۷۲ مورد اخطار زیست محیطی به این واحدهای آلاینده صادر شده است.

 

وی از پایش های سرزده و منظم محیط زیست به واحدهای آلاینده خبر داد و گفت: در سه ماهه دوم امسال همچنین ۳۹۲ مورد بازدید از واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی توسط کارشناسان محیط زیست استان انجام شده است و تذکرات لازم به این واحدها داده شده است.

 

وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی آلاینده بعد از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند چراکه در غیر اینصورت علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی هم معرفی خواهند شد.

 

حاتمی با بیان اینکه بر اساس پایش‌های انجام شده در سه ماهه دوم ۱۸۲ فقره مجوز استقرار و ۴۶ فقره مجوز بهره برداری ویژه متقاضیان فعالیت‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در استان صادر است، افزود: همچنین با ۳۳ مورد استقرار و بهره برداری به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی مخالفت شده است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: صدور مجوز استقرار و بهره برداری ازصنایع، یکی از وظایف حوزه معاونت محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1232085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha