۱۷۰ کتابخانه مسجد در چهارمحال و بختیاری فعال است

مظاهری بابیان اینکه ۱۷۰ کتابخانه مسجد در استان چهارمحال و بختیاری فعال است گفت: این کتابخانه ها ذیل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همواره در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام های موثری برداشته اند.

محمدرضا مظاهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت سی و مین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هفته کتاب امسال با شعار «ما همانیم که می خوانیم» در سطح کشور برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اساسا سرچشمه پیدایش تمامی تمدن های اسلامی، پیشرفت ها، تکامل علوم، بیداری افکار، اندیشه ها، شکل دهی مذاهب و سرچشمه هدایت و آگاهی بخشی کتاب است.

 

وی تصریح کرد: وقتی ما عقبه کتاب را مورد بررسی قرار می دهیم شاهد این هستیم که تمامی ادیان الهی و آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری از مقوله کتاب توانسته اند مانا و ماندگار شوند.

 

این مقام فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: به تعبیری روابط فرهنگی جوامع بشری و مبادلات فرهنگی ذیل کتاب است که این روابط را گسترش می دهد.

 

مظاهری به برترین معجزه پیامبران الهی اشاره کرد و افزود: «کتاب» برترین معجزه پیامبران الهی است و قرآن کریم که بر قلب پیامبر مهربانی ها نازل شده است، در همین قرآن کریم خداوند متعال در سفارش به پیامبر اسلام (ص) می فرماید: «قُل رَبِّ زِدنی عِلماً» دائما بگو پروردگارا به علم من بیفزای، و راه فزونی این علم و دانش چیزی جز کتاب نیست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بازهم در اهمیت کتاب و کتابخوانی خداوند در قرآن کریم نام یکی از سوره های قرآن را قلم نام گذاری کرده که آمده است: «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ» نون سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند.

 

وی اظهار داشت: در کلام معصومین (ع) از رسول اکرم (ص) سوال شد «راه به بند کشیدن علم چیست؟» که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: به کتاب و نگارش، چرا که ایشان فرمودند: علم و دانش را به بند بکشید و از آن نگهبانی کنید.

 

به گفته مظاهری مسئله کتاب و کتابخوانی مسئله مهمی است چرا ما در جامعه اسلامی خود که برگرفته از اهداف و فرامین قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) و فرامین امامین انقلاب است ناگزیر باید به سمت کتاب و پرداختن به مسئله کتاب و تعریف برنامه ها، رویکردها و ضرورت ها در حوزه کتاب و کتابخوانی بپردازیم.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از نهادهای متولی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با داشتن ۱۷۰ کتابخانه مسجد در سطح استان همواره در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام های موثری را برداشته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر همین اساس در تمامی شهرها و روستاهایی که کتابخانه های مساجد فعالیت می کنند برنامه های متعددی را به مناسبت هفته کتاب پیش بینی کرده ایم.

 

مظاهری، برنامه های تبلیغی، ترویجی، تبیینی در حوزه کتاب و کتابخوانی شامل مسابقات، نشست ها، همایش ها، گردهمایی ها، تکریم ها و تجلیل ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های مساجد برگزار می شود.

 

کد خبر 1232091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha