وصولی ۱۶۷۰ میلیارد تومان از محل مالیات در استان همدان

ذکوری گفت: استان همدان در سال گذشته ۱۶۷۰ میلیارد تومان وصولی از محل مالیات داشته است که اخذ مالیات از محل ارزش افزوده رتبه اول را داشته است.

وجیه اله ذکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از استان همدان گفت: بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی با حضور استاندار همدان و شماری از مسئولان استانی برگزار شد که در بین دستگاه‌های اجرایی از اداره کل امور مالیاتی استان در محور اقتصاد مقاومتی به عنوان کسب رتبه برتر تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری استان از محل مالیات تامین می‌شود، افزود: در سال گذشته ۹۸ درصد درآمد استان از محل مالیات تامین شده که این اداره کل توانست ۱۱۰ درصد مالیات پیش بینی شده را وصول نماید.

وی با بیان اینکه وصولی‌های انجام شده هیچ گونه تمرکز یا فشاری به مؤدیان سنتی موجود، نداشته است، تصریح‌کرد:‌ مؤدیان مالیاتی بر اساس سال‌های گذشته و ارائه اظهارنامه مالیاتی خود نسبت به پرداخت مالیات اقدام می‌کنند و این در حالی است که تمرکز ما بر بخش خاکستری اقتصاد است که به همین منظور با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی موفق به اخذ مالیات از این افراد شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی، جامعه با اتکا به منابع خود اداره می‌شود، بیان‌داشت:‌ یکی از برنامه‌های مهم و در دست اقدام این اداره کل، تامین بودجه از محل شناسایی منابع فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان اظهارکرد: استان همدان در سال گذشته ۱۶۷۰ میلیارد تومان وصولی از محل مالیات داشته است که اخذ مالیات از محل ارزش افزوده رتبه اول را داشته است و حدود ۲۷۰ میلیارد تومان نیز به عنوان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز کرده است.

ذکوری ادامه‌داد: پرداخت مالیات از سوی شرکت‌ها در رتبه دوم، مالیات حقوق رتبه سوم و مالیات دریافتی از اصناف نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

ذکوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی دیگر از برنامه‌های مهم و اساسی در دست اجرای سازمان امور مالیاتی کشور است، تصریح کرد: طبق قانون این طرح تا پایان سال ۱۴۰۲ اجرایی می‌گردد و تلاش می‌کنیم تا مشکلات موجود در مسیر اجرای این طرح ملی را مرتفع نماییم.

کد خبر 1232268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha