جایگاه مساجد در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش دیده شود

کیامهر با تاکید بر احیا و حفظ جایگاه مساجد در اجرای رویدادهای فرهنگی و اجتماعی گفت: لازم است با همت مسئولان و نهادهای مردمی کارکردهای اصلی مساجد بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان،بهزاد کیامهر امروز (دوشنبه ۲۳ آبان ماه) در جلسه هم‌اندیشی با کارکنان ستاد فهما استان اظهار کرد: در صدر اسلام نیز اولین اقدام پیامبر(ص) ساخت مسجد بود که با نگاه اجتماعی و پایگاه مردمی بنا نهاده شد.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به شکل گیری انقلاب از بستر مساجد بیان کرد: امام خمینی(ره) نیز در جریان انقلاب، مسجد را سنگر عنوان کردند. بدان جهت که انسان‌های بزرگ و انقلابی در مسجد تربیت می‌شوند و رویدادهای مهم در مساجد رقم می‌خورد.

 

 

وی با تاکید بر حفظ و احیاء کارکردهای مساجد افزود: متاسفانه با گذر زمان، امروز شاهد هستیم که نقش مسجد به عنوان پایگاه اجتماعی کمرنگ شده است.

 

 

کیامهر عدم توجه به کارکردهای مساجد را موجب پررنگ‌تر شدن آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست و افزود: این مهم باید مورد توجه مسئولان و نهادهای مردمی باشد و تلاش می‌کنیم جذب جوانان به مساجد از طُرق مختلف بالاخص با انجام کارهای فرهنگی و هنری همراه باشد.

 

           

 

وی ادامه داد: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیتی قابل توجه در این حوزه هستند و می‌توانند تاثیرگذاری مهم و به‌سزایی در هدایت‌گری آحاد جامعه و خانواده‌ها ایفا کنند.

 

 

به گفته کیامهر، استعدادهای زیادی در جامعه وجود دارد که می‌توانند با کشف این استعدادها از بستر مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و توسعه فرهنگی جامعه گام برداشت.

 

کد خبر 1232286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha