حکم کاشت درخت به‌جای تحمل حبس در شهرستان کلاله استان گلستان

آسیابی گفت: دادگاه کلاله ، محکوم قطع درخت در این شهرستان را به کاشت ۱۰۰ اصله نهال مکلف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی افزود: با شکایت اداره منابع طبیعی، متهم این پرونده برای قطع 5 اصله نهال درخت آزاد به یازده روز حبس تعزیری  و پرداخت جزای نقدی محکوم شد

 


رئیس کل دادگستری گلستان افزود: از آنجا که این فرد سابقه کیفری نداشت و در دادگاه ابراز پشیمانی کرده بود، قاضی حبس او را به مدت یکسال تعلیق و مجازات جایگزین کاشت نهال را برای وی صادر کرد.

 


وی ادامه داد: محکوم این پرونده مکلف است 100 اصله نهال نهال با نظارت کارشناسان منابع طبیعی در مسیر جاده کلاله بکارد و تا یکسال از این نهال ها مراقبت کند.

 


آسیابی افزود: اداره منابع طبیعی کلاله هم موظف است عملکرد ماهیانه این متهم را به دادگاه ارائه کند.

 


وی گفت: امسال قضات استان 3 هزار  نفر را که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه دار  نبودند،  به جای زندان به آرای جایگزین حبس محکوم کردند.

 


رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس هستیم، افزود: محکومان جایگزین حبس، فصل درختکاری پارسال ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال در جنگل‌ها و مراتع استان با نظارت کارشناسان منابع طبیعی کاشتند.

 


محکومان مجازات های جایگزین حبس اگر در مدت تعلیق حبس یکی از جرایم موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه ۷ مرتکب شوند، قرار تعلیق آنان لغو و حکم حبس اجرا خواهد شد.

 

کد خبر 1232569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha