پرداخت ۸۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

یامین پور، تسهیل ازدواج را راهبرد نظام اسلامی خواند و گفت:۸۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، وحید یامین پور، امروز(۲۴آبان)، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در سال جلسات استانداری لرستان لرستان برگزار شد، اظهارداشت: میزان وام ازدواج به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. 

 

دبیر شورای عالی جوانان کشور افزود: تسهیل ازدواج راهبرد نظام اسلامی است، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی جوانان بانک ها فقط ۱۵ روز وقت دارند متقاضی را به شعبه ارجاع دهند. 

 

وی عنوان کرد: حداقل خدمت دولت برای مثبت نگه داشتن نرخ ازدواج پرداخت تسهیلات ازدواج با یک ضامن معتبر است و یکی از دلایل مثبت شدن نرخ ازدواج به دلیل کاهش هزینه ها و تشریفات بوده است. 

 

یامین پور به تصویب آئین نامه تسهیل ازدواج اشاره کرد و گفت: امسال۴۰ میلیارد تومان به موسسات فعال در حوزه ترویج ازدواج پرداخت شده است. 

 

وی تاکید کرد: اماکن دولتی باید زیرساخت های موجود را به منظور برگزاری رایگان جشن ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند.  

 

دبیر شورای عالی جوانان کشور با اشاره به اینکه رئیس جمهور توجه ویژه ای به شورای عالی جوانان دارند، گفت: بررسی مسائل و موانع پیش روی جوانان در این شورا تحت نظر آیت الله رئیسی در حال پیگیری است. 

 

وی با بیان اینکه تسهیل ازدواج، مددکاری و ارائه خدمات مشاوره به عنوان مهم ترین ماموریت شورای عالی جوانان در دولت سیزدهم است، اظهار داشت: حمایت از سازمان های مردم نهاد در این حوزه در دستور کار قرار دارد. 

 

دبیر شورای عالی جوانان کشور با بیان اینکه تخصیص تسهیلات حمایتی ازدواج با جدیت مورد توجه قرار دارد، عنوان کرد: اعتبارات حمایتی استان ها بسته به ظرفیت جذب استان پرداخت می شود و ارتباطی به وسعت و جمعیت ندارد. 

 

یامین پور خاطرنشان کرد: امسال مجوز دفاتر تخصصی مشاوره برای مناطق محروم ارائه می شود و مجوز مراکز تسهیلات برای واسطه گری ازدواج و مراکز راهنمای خانواده نیز به زودی صادر خواهد شد.

کد خبر 1232637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha