طرح جامع نظام مطالعاتی خراسان جنوبی تهیه شود

فرخنده با بیان اینکه طرح جامع نظام مطالعاتی خراسان جنوبی باید تهیه شود، گفت: دستگاه های فرهنگی در این زمینه همکاری کنند تا با یک چشم انداز هدفمند این برنامه مطالعاتی مدون را اجرایی کنیم و شاهد آغاز یک حرکت هدفمند در حوزه یار مهربان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز پنجشنبه (۲۶ آبان) مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه خراسان جنوبی اظهار داشت: در سی اُمین هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی با شعار «ما همانیم که می خوانیم» قرار داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال های گذشته برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی به صورت مجزا برگزار می شد و شاهد تعدد برنامه ها بودیم و امسال بحث جبهه سازی در حوزه فرهنگ را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی ادامه داد: دنیای غرب علیه اسلام یک جبهه گسترده با تمامیت وجود خود تشکیل داده است و ما نمی توانیم جهت مقابله با این جبهه به صورت مجزا و بدون شناخت از یکدیگر وارد این عرصه شویم.

 

فرخنده با بیان اینکه دستگاه های اجرایی بسیاری در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت دارند، افزود: امسال همه دستگاه های فرهنگی به میدان آمدند و بر اساس شعار امسال برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی به هر یک از دستگاه های مربوطه محول شده بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: توجه به جبهه فرهنگی و تشکیلاتی عمل کردن و هم افزایی دستگاه های فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۱ عنوان کتاب در خراسان جنوبی به مرحله چاپ رسید، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ عنوان کتاب در استان چاپ شده است و یکی از دلایل عمده مربوط به قیمت کاغذ و حوزه چاپ است.

 

فرخنده در ادامه بیان کرد: ۴۷ کتابفروشی در استان فعال است و قریب به یکصد نویسنده در خراسان جنوبی در حوزه فرهنگ و ادب و تمدن ایران اسلامی فعالیت دارند و این موضوع توجه بیشتر دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ و هنر استان را می طلبد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه در محافل کتاب و کتابخوانی به دنبال جنبه کمی هستیم، افزود: باید به این حوزه به صورت عمیق و از جنبه کیفی نگاه کنیم و باید پاسخ دهیم که چه قدر و چه می خواهیم.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه طرح جامع نظام مطالعاتی استان خراسان جنوبی تهیه شود، گفت: دستگاه های فرهنگی در این زمینه همکاری کنند تا با یک چشم انداز هدفمند این برنامه مطالعاتی مدون را تصویب و اجرایی کنیم و شاهد آغاز یک حرکت هدفمند در حوزه یار مهربان در خراسان جنوبی باشیم.

 

 

 

کد خبر 1233102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha