زمینه برای دیدار مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری فراهم شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سفر هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان داری خیرات و برکات بود، گفت: زمینه برای دیدار مردم سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت‌الله مصطفی محامی» نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه های امروز نماز جمعه زاهدان ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج مستضعفین و با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهاد تبیین، بیان داشت: یکی از فصل های مهم حضور بسیجیان در دفاع از اسلام و انقلاب و حفظ جامعه اسلامی، جنبه تبیینی و فرهنگی و جهاد تبیین بوده است.


امام جمعه زاهدان، تقویت کمّی و کیفی بسیج را لازم دانست و بیان داشت: فراگیری و افزایش اعضای بسیج در بُعد کمی و تقویت فکری و اعتقادی؛ بینش اجتماعی و بصیرت؛ اخلاق و انگیزه الهی و آموزش مهارت‌های مختلف از جمله رزمی، فرهنگی و... برای نیروهای بسیج خصوصاً در دوره جنگ ترکیبی دشمنان ضرورت دارد.

 

وی ادامه داد: دشمنان در جنگ ترکیبی از تمام تجارب مواجهه با انقلاب اسلامی در طول سالیان گذشته و هم‌چنین تجربه‌های موفق یا ناموفق در کشورهای دیگر برای به زانو درآوردن ملت ما و ایجاد شکست و تزلزل در نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند و ما هم باید با یک مقاومت و جبهه ترکیبی با دشمن مواجه شویم.

 

آیت الله محامی با بیان این که در موقعیت کنونی، نیازمند جبهه متحد و حاضر در همه عرصه‌ها هستیم، ادامه داد: بنا به تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولان باید عرصه را برای حضور فراگیر همه مردم به خصوص جوانان و جوانان در مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فراهم کنند.

 

امام جمعه زاهدان با بیان این که دشمن در تلاش مذبوحانه به دنبال ایجاد آشوب در کشور در هر جایی و به هر بهانه‌ای و حتی بدون بهانه است، اظهار داشت: مهم این است که ما و خصوصا مسئولان بهانه به دست دشمن ندهیم و متاسفانه گاهی این بهانه‌ها به دست دشمن داده می‌شود و دشمن از آن در جهت اهداف شوم خود استفاده و موج‌سواری می‌کند در حالی که ممکن است آن مشکل ارتباطی به دشمن و اهداف آن نداشته باشد.
 

وی با بیان این که اتفاقات اخیر در استان سخت و نگران‌کننده بود، تصریح کرد: نمی بایست با تخلف‌ها، کم‌کاری‌ها و ضعف مدیریت‌ها به اینجا می‌رسیدیم.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: بعد از ارسال گزارش‌هایی به محضر رهبری، ایشان نسبت به مسائل استان باخبر و حساس و پیگیر مسائل شدند که اهتمام معظم له به استان و پیگیری‌های شخصی جالب بود.

 

آیت الله محامی افزود: در ادامه، رهبری گزارش‌ها را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع دادند و این شورا از ما و تعدادی از مسئولان ارشد استان دعوت کردند که در آنجا صحبتی داشته باشیم و سپس مطالبات استان به نحو کامل مصوب شد و سپس به تایید رهبری رسید و برای اجرا ابلاغ شد که تا کنون بخشی از آنها اجرا شده و بخش هایی دیگر در حال اجراست.

 

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مجدداً به دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی دعوت شدیم و در آن جا اعلام کردند که به دستور رهبری بناست که هیئتی از سوی معظم له برای ابلاغ سلام، دلجویی و ابراز محبت به استان اعزام شوند و ایشان چند نفر را از لیست پیشنهادی انتخاب نموده در نهایت هیئتی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و با همراهی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی‌مهر دبیر هیئت امنای جامعه المصطفی و حجت الاسلام و المسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت شنبه شب به استان تشریف آوردند.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: سفر هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان پر از خیر و برکت بود و امیدواریم که در ادامه با گزارشی که این هیئت خدمت مقام معظم رهبری خواهند داد و پیگیری‌هایی که برای مسائل استان می‌شود، آثار و برکات بیشتری هم داشته باشد.
آیت‌الله محامی با اشاره به طرح مسائل و مشکلات مختلف در جلسات از سوی مردم و نخبگان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، عنوان داشت: هیئت اعزامی به تفصیل موارد را یادداشت کردند و قول دادند خدمت حضرت آقا ارائه نمایند.
امام جمعه زاهدان بیان داشت: یکی از تقاضاهای مکرر در جلسات دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که بنده در روزهای قبل از کرونا در جلسه‌ای حضوری خواستار دیدار اختصاصی شدم و ایشان یک سال را پذیرفتند که متاسفانه شرایط کرونا پیش آمد و از هیئت اعزامی خواستیم که این دیدار تحقق پیدا کند.

کد خبر 1233385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha