بچه های مسجد خالق طرح های نوین کتابخوانی

بچه های کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران خالق طرح های نوین کتابخوانی بوده اند که موفقیت در جشنواره های ملی رهاورد این ابداع و ابتکارات بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌ ابتکار و نوآوری دست مایه اصلی برای جذب و افزایش استقبال عمومی از طرح ها و برنامه ها در عرصه های مختلف به ویژه فعالیت های فرهنگی خواهد بود.

گسترش فرهنگ های ناب و احیا فضائل فراموش شده در جامعه مثل مطالعه، کتابخوانی، اهدا کتاب و بسط دانایی مستلزم تلاش و همت جمعی برای این حوزه توام با کار ابتکاری و جذاب است.

 

فرهنگ مطالعه و ایجاد زمینه برای جذب به این حوزه علاوه بر اینکه باید منابع خوب و کتاب های جدید را معرفی کنیم، توجه به طرح های جذاب و مورد پسند نیاز بوده و کشتی را زودتر به مقصود می رساند.

طرح های مطالعاتی و اجرای برنامه های هنری جذاب متناسب با کتاب می تواند کودکان، نوجوانان و جوانان را به سمت مطالعه هدایت کند.

انجام چنین فعالیت هایی جز ماموریت های نهادهای کتابخانه های عمومی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه، صدا و سیما، تشکل های فرهنگی و شهرداری ها بوده که در این میان کتابخانه های مساجد هم نقش دارند.

بچه های مسجد در هر محله می توانند از کتابخانه مسجد استفاده کنند و با کتاب در مسجد انس بگیرند که اگر کانون های فرهنگی و هنری نقش خود را به خوبی انجام دهند شاهد نتایج ارزشمندی خواهیم بود که بچه های مسجد قمربنی هاشم(ع) به عنوان الگو و برتر فهما در رواق کتاب در طی سال های گذشته بوده است.

بچه های کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران خالق طرح های نوین کتابخوانی بوده اند که موفقیت در جشنواره های ملی رهاورد این ابداع و ابتکارات بوده و امروز توانسته جذابیت خوبی را ایجاد کند.

 

طرح های کتابخوانی با محوریت نوجوانان و خانواده

 

طرح های جذاب و اجرایی کتابخوانی کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) شامل باشگاه ها و تیم های کتابخوانی، سفیران کتاب، معرفی کتاب، تولید پادکست، فعالیت رسانه ای و تبلیغی، اهدا کتاب، راه اندازی کتابخانه در کانون های روستایی و اهدا بسته فراغتی کتاب و بازی فکری است.

نوجوانان و خانواده ها محور این دسته از فعالیت ها بوده و نسل جدید هم در کنار هم باید نقش خود را ایفا کنند تا به ثمر برسد.

ارزیابی طرح های مذکور نشان داده که در حوزه کتاب و کتابخوانی موفق بوده اند و افراد زیادی عضو این طرح شده اند و تسهیل گران نقش هدایتگری و فرهنگی داشته اند.

 

 

رقابت باشگاه های کتابخوانی در مسجد

 

طرح باشگاه های کتابخوانی یکی از برنامه های مهم در کتابخانه کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) بر اساس طرح ملی باشگاه های کتابخوانی سراسر کشور اجرا شد.

تشکیل چهار باشگاه در این کانون باعث شده که رقابت خوبی بین اعضا برای دانایی و کتابخوانی رقم بخورد و طرح های ابتکاری در کنار همدیگر قرار گیرند.

اجرای طرح های کتابخوانی کانون در کل شهر

 

طرح های کتابخوانی این کانون تنها مخصوص اعضا کانون نبوده بلکه شهروندان هم از آن بهره برده اند و به تعبیری چتر خدمات فرهنگی کتابخوانی این کانون بر کل شهر برافراشته شده است.

پروژه آزاد راه کتاب فرصتی ایجاد کرده که طرح های کتابخوانی مثل مسابقات، معرفی کتاب، اهدا کتاب و خدمات هنری مثل نمایش با موضوع کتاب برای مردم عرضه شود.

مسئولان شهری و کسبه و مشاغل مختلف نیز در این خصوص همراه مردم بوده اند و در اجرای طرح و فعالیت ها نقش خود را ایفا کرده اند.

 

کد خبر 1233970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha