همراهی و پشتیبانی مردم، قدرت و اقتدار اصلی نظام است/  فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه همراهی و پشتیبانی مردم، قدرت و اقتدار اصلی نظام است، گفت: فرهنگ خاطره گویی که جذبه دارد می تواند نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۳۰ آبان) در نشست تخصصی جهاد تبیین با محوریت دفاع مقدس، اظهار کرد: نقش دفاع مقدس، نقشی است که الان باید خود را نشان دهد.

 

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار  با بیان اینکه راهبردی که اسلام در دفاع دارد، راهبرد بازدارندگی است، افزود: قرآن کریم می فرماید آنچه که نیرو لازم است علیه دشمن آماده کنید  و بر این اساس است که قدرت مسلمانان برای دشمنان ایجاد رعب می کند.

 

وی افزود:در جمهوری اسلامی قدرت صرفا تجهیزات نظامی نیست و همراهی و پشتیبانی مردم، قدرت و اقتدار اصلی نظام است و نقش بازدارندگی را افزایش می دهد و در قرآن کریم به افزایش توان در برابر دشمنان آشکار و پنهان اشاره شده است.

 

امام جمعه ایلام  با اشاره به اینکه بسیج قبل از جنگ‌ تحمیلی راه اندازی شد  و بعد از جنگ تحمیلی نیز رویکرد فرهنگی به رویکرد سخت بسیج افزوده شد، افزود: ماموریت بسیج  این است که در هر عرصه ای که لازم باشد بسیج حضور پیدا کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه دشمنان نظام تلاش کردند که نسل جدید با نگاه منفی به نسل قبل خود نگاه کنند، یادآور شد: دشمنان برنامه ریزی گسترده ای برای ایجاد شکاف نسلی بین نسل جوان و گذشته پرافتخار دفاع مقدس داشته است.

 

وی بیان کرد: امروز آنچه که در کف خیابان با آن مواجه هستیم تلاش کسانی است که می خواهند بین نسل جوان و فرهنگ و ارزش های دینی و اسلامی و انقلابی فاصله ایجاد کنند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: داشته های ما به عنوان یک ارزش برای نسل جوان بیان شود و  نیاز است که اتصال بین نسل پیشین که افتخار آفریدند را با نسل جوان امروز ایجاد کنیم که دفاع مقدس را به عنوان میراث گرانبهای ‌خود بدانند و به آن افتخار کنند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس کسانی که دم از وطن می زدند و حس ناسیونالیستی داشتند برای دفاع از کشور در برابر رژیم بعثی پای کار نیامدند، گفت: امروز مسئولیت حفظ آثار بسیار سنگین است که با مهارت و ارتباط هنرمندانه واقعیت ها را  بیان کنیم که همراهی داشته باشند و خود را در صحنه احساس کنند.

 

وی بیان کرد: فرهنگ بسیجی در سطح جامعه و نسل جوان نهادینه شود اگر این فرهنگ و تفکر بسیج نهادینه شود  احساس تکلیف و مسئولیت در بین نسل جوان گسترش پیدا می کنند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: در این فضایی که  ایجاد شده است باید همه دست به دست هم دهیم در راستای توسعه فرهنگ دفاع مقدس در جامعه تلاش کنیم،  فرهنگ خاطره گویی که جذبه دارد می تواند نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشد و بایستی جلسات بیان خاطرات دفاع مقدس راه اندازی شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: ما فرهنگ کار را قبل از خود اشتغال باید در سطح جامعه استان گسترش دهیم، یکی از مشکلات جامعه امروز ما اشتغال است که بایستی با گسترش فرهنگ کار با توجه به زمینه های اشتغالی که در استان از جمله صنایع دستی وجود دارد، اشتغالزایی را در بین نسل جوان و اقشار مختلف مردم ایجاد کرد.

 

وی در پایان با تاکید بر ایجاد روحیه امید در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: دشمن جوری برنامه ریزی کرده است که همه به نظام و کارآمدی نظام را بدبین‌ کنند و با ابزار رسانه ای به دنبال نیات شوم خود هستند.

 

کد خبر 1234122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha