متوسط واژگونی در جاده های خراسان جنوبی ۱۳ درصد بیشتر از نرم کشوری

مومنی با اشاره به میزان بالای واژگونی خوردوها در خراسان جنوبی به دلیل اینکه جاده های استان کویری و بی روح و خسته کننده است، گفت: متوسط واژگونی در کشور ۳۸ درصد اما این آمار در خراسان جنوبی ۵۱ درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار حسن مومنی صبح امروز سه شنبه (۱ آذر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: همه ما سرباز و مطیع ولایت هستیم و ایشان بارها در خصوص تصادفات فرمودند که تلاش کنید تصادفات را به حداقل ممکن برسانید.

 

رئیس پلیس راه راهور فراجا با بیان اینکه ۳۳ دستگاه در حوزه تصادفات نقش دارند که پلیس یکی از این دستگاه ها است، گفت: در سال ۱۳۸۴ حدود ۲۷ هزار فوتی در تصادفات طی یکسال داشتیم که اکنون به ۱۷ هزار نفر رسیده است.

 

سردار مومنی بیان کرد: در طی سال ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات مجروح می شوند که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آنان معلول می شوند.

 

رئیس پلیس راه راهور فراجا ادامه داد: حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه تصادفات می شود یعنی اگر کشور در بهترین شرایط اقتصادی باشد می تواند سه درصد رشد در تولید ناخالص ملی داشته باشد اما هزینه های تصادفات هفت درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.

 

وی درخواست کرد همه دستگاه های اجرایی برای کاهش تصادفات پای کار بیایند و افزود: دولت سیزدهم در حوزه تصادفات توجه دارند و بعد از حدود ۱۰ سال، اولین جلسه شورای عالی ترافیک با حضور رئیس جمهور در ابتدای سال برگزار شد.

 

مومنی با بیان اینکه ایمن نبودن راه ها و نقاط حادثه خیز یکی از مشکلات در حوزه تصادفات است، عنوان کرد: رفع این نقاط حادثه خیز نیازمند تأمین اعتبار است. در خراسان جنوبی ۴۹ نقطه حادثه خیز وجود دارد که باید برطرف شود.

 

رئیس پلیس راه راهور فراجا با اشاره به میزان بالای واژگونی خوردوها در استان به دلیل اینکه جاده های استان کویری و بی روح و خسته کننده است، گفت: متوسط واژگونی در کشور ۳۸ درصد اما این آمار در خراسان جنوبی ۵۱ درصد است.

 

به گفته وی، همچنین متوسط فوتی و تصادف موتورسوارها در کشور ۱۲ درصد اما در خراسان جنوبی ۱۸ درصد است. در کشور ۲۶ درصد مردم روستانشین هستند ولی در تصادفات ۳۹ درصد از افرادی که فوت می کنند روستاییان هستند و در بحث فرهنگ رانندگی در این حوزه باید بیشتر تلاش کنیم.

 

رئیس پلیس راه راهور فراجا بیان کرد: متاسفانه در هفت ماهه سال جاری  آمار تصادفات افزایشی است و خراسان جنوبی یکی از استان هاست که در این مدت حدود ۲۶.۵ درصد افزایش فوتی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و این عزم استان را می طلبد که همه برای کاهش تصادفات پای کار بیایند.

 

وی بر فرهنگ سازی رانندگی در جامعه تأکید کرد و گفت: برای کاهش تصادفات، رانندگان باید به مقررات راهنمایی و رانندگی و حقوق دیگران احترام بگذارند.

 

 

کد خبر 1234388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha