کارشناس اردنی : توطئه دشمنان برای تجزیه ایران شکست خورد

عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن در گفتگو با شبکه الکوثر سخنانی درباره ناآرامی‌های ایران گفت: سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی ، فصل الخطاب بود و پیام‌های روشنی برای مزدوران داخلی و خارجی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکوثر، محمد احمد الروسان در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع شکست دشمنان در ایجاد آشوب در کشور اختصاص داشت ، گفت : شورش هایی که از طریق یک اتاق فکر خارجی مهندسی شده است، تحت تأثیر رویارویی جنگ روسیه و اوکراین و برای ضربه زدن به ایران که از نظر استراتژیک با روسیه و چین متحد است، رخ می دهد. 
الروسان افزود : آنها می خواهند ایران و سوریه را تجزیه و حکومت اسلامی را در جمهوری اسلامی ایران ساقط کنند، اما رهبر انقلاب در سخنرانی خود صراحتا نکاتی را بیان فرمودند و به مزدوران داخل و خارج از ایران هشدار دادند و تاکید کردند تهدید خارجی ، ایرانی ها را متحد می کند. این شورش ها که توسط آمریکایی ها، انگلیسی ها و صهیونیست ها مهندسی شده است، و با بودجه آشکار اعراب به راه افتاده است ، مردم ایران را متحد کرده و پایبندی آنها به رهبری سیاسی و مذهبی شان را افزایش داده است. 
وی تصریح کرد : آنها در تلاشند ایران و سوریه را تجزیه کنند. آنها زمانی که سوریه را هدف قرار دادند، حلقه اول را هدف قرار دادند، اما هدف واقعی ، حلقه اصلی و راهبردی است که جمهوری اسلامی ایران است. 
این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد : آنها از طریق جنگ های نیابتی و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تلاش کردند این حلقه را از بین ببرند اما شکست خوردند. با تحریم و محاصره تلاش کردند بازهم شکست خوردند. حالا به روش های دیگر و جنگ نرم متوسل شدند اما شکست خوردند. همچنین به استفاده از برگ گروه ها و قومیت های ایرانی و در مورد مسئله کردها روی آوردند ، شکست خورد. آنها سعی کردند جامعه ایران را علیه رهبری سیاسی و دینی آن بسیج کنند بازهم شکست خوردند. 
وی تاکید کرد : دستگاه اطلاعاتی همه هسته ها و نحوه ورود سلاح ها را شناسایی کرد و تامین کننده مالی مشخص است، عربستان سعودی است که با اسلحه و پول از تامین مالی این گروه های تروریستی حمایت می کند. اطلاعات عربستان زمانی دستش رو شد که پول و سلاح فرستاد و به دست ارتش ایران و اطلاعات ارتش ایران افتاد. 

کد خبر 1234489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha