ضعف شدید در زیرساخت های جاده ای خراسان جنوبی

قناعت به ضعف جدی و شدید در بحث زیرساخت های جاده ای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای استان و جبران عقب‌ماندگی‌های این بخش نیازمند اهتمام ویژه‌ در سطوح ملی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت بعداظهر امروز سه شنبه (۱ آذر) در ستاد راهبری تصادفات استان که با حضور رئیس پلیس راه راهور فراجا برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون شاهد افزایش مسافرت ها هستیم، ایجاد یک سفر امن از نظر مسائل ترافیکی نیازمند عزم ملی و همه جانبه است.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت تأمین ایمنی جاده ها و خودروها، ادامه داد: هدف گذاری ما بر این است که هر سال ۱۰ درصد از فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده ای کاهش یابد.

 

قناعت بیان کرد: علی رغم اقدامات موثر و خوبی که در استان برای دوبانده شدن راه ها و اصلاح نقاط حادثه خیز و ... انجام شده است اما افزایش تصادفات و تلفات حوادث جاده ای نگران کننده است.

 

وی در ادامه فرهنگ سازی در بحث ترافیکی با همکاری دستگاه های اجرایی، رسانه ها و آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و افزود: متاسفانه سرعت رانندگی در خراسان جنوبی ۱۰ کیلومتر از متوسط کشوری بیشتر است.

 

استاندار خراسان جنوبی به ضعف جدی و شدید در بحث زیرساخت های جاده ای استان اشاره کرد و گفت: باید در سطوح ملی به این مسئله توجه ویژه شود که البته در دولت سیزدهم یک سوم مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی در زمینه جاده و احداث باند دوم راه‌ها بوده است.

 

قناعت با اشاره به احداث ۵۰ کیلومتر باند دوم جاده ای در سال گذشته، خاطر نشان کرد: برای امسال نیز احداث ۱۴۰ کیلومتر باند دوم در استان برنامه ریزی شده است.

 

به گفته وی با توجه به گستردگی استان و طول راه های آن، برای سفر دوم رئیس جمهور به این خراسان جنوبی نیز مصوبات خوبی در حوزه راه‌ها پیشنهاد شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در تعطیلات نوروز به واسطه هم افزایی دستگاه‌های مربوطه شاهد کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات در خراسان جنوبی بودیم، افزود: با توجه به وضعیت نامناسب دوربین های ثبت تخلف در استان از ظرفیت سرمایه گذاران بخش معادن برای نصب دوربین های جاده ای استفاده خواهیم کرد.

 

وی در پایان ضمن قدردانی و تشکر از زحمات نیروی انتظامی گفت: این روزها نیروی انتظامی  علی رغم تلاش های شبانه روزی و صادقانه مورد آماج دشمنان نظام قرار گرفته و در خط مقدم مقابله با دسیسه‌ها و ناآرامی‌ها است.

 

 

کد خبر 1234507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha